نماینده مجلس: 20 تا 30 میلیارد دلار پول ملت ایران در سوریه هزینه شده است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / حشمت‌‌الله فلاحت‌پیشه‌
حشمت‌‌الله فلاحت‌پیشه‌ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد 20 تا 30 میلیارد دلار به سوریه پول دادیم و باید این پول را از سوریه پس بگیریم.

به گزارش اسپوتنیک، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، در گفت‌وگوی ویدئویی با اعتمادآنلاین به سفرش به سوریه اشاره کرد و گفت: زمانی که به سوریه رفتم عده‌ای گفتند هزینه درست کردم! ولی باز هم تکرار می‌کنم ما شاید 20 تا 30 میلیارد دلار به سوریه پول دادیم و باید از سوریه پس بگیریم. پول این ملت آنجا هزینه شده است.

در شمال سوریه ذخایر موشک های آمریکایی و اسرائیلی کشف شد - اسپوتنیک ایران
در شمال سوریه ذخایر موشک های آمریکایی و اسرائیلی کشف شد

یادآور می  شود ایران و سوریه دو متحد استراتژیک هستند. به عقیده مقامات ایران ، سوریه عضو محور مقاومت  در برابر اسرائیل  و پل پیوند با حزب‌الله لبنان است.

روابط ایران و سوریه به دوران قبل از انقلاب بازمی‌گردد. ایران در دهه پنجاه و در دوران سلطنت محمدرضا پهلوی در جریان سفر حافظ اسد به تهران در سال ۱۹۷۵ یک کمک بی‌سابقه ۳۰۰ میلیون دلاری به حکومت اسد ارائه کرد. همچنین سوریه در جریان جنگ ایران و عراق از حامیان اصلی سیاسی و نظامی ایران بود. ایران در جنگ سوریه به همراه روسیه  و حزب الله لبنان در ابعاد  قابل توجهی از دولت سوریه پشتیبانی نموده  و از جمله پشتیبانی لجستیکی، فنی، مالی و همچنین آموزش نظامی برخی از نیروهای دولت سوریه را باید ذکر کرد. ایران بقای دولت فعلی سوریه به رهبری بشار اسد را برای منافع منطقه‌ای خود بسیار مهم می‌داند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала