ضرب الاجل ترامپ علیه سازمان جهانی بهداشت

© AP Photo / Evan Vucciترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: اگر اصلاحات ریشه‌ای در سازمان رخ ندهد، تامین مالی آن را متوقف و در تعلیق عضویت آمریکا در این سازمان بازنگری خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر نامه خود به تدروس آدهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی را منتشر و تهدید کرد اگر اصلاحات ریشه‌ای در سازمان رخ ندهد، تامین مالی آن را متوقف و در تعلیق عضویت آمریکا در این سازمان بازنگری خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر نوشت:«چنانچه ظرف ۳۰ روز، رئیس سازمان جهانی بهداشت اوضاع را آنطور که باید بهبود ندهد، آمریکا نه تنها تعلیق بودجه این نهاد را همیشگی می‌کند، بلکه در عضویت خود نیز تجدیدنظر خواهد کرد. تنها راه پیش روی این نهاد اثبات استقلال از چین است.

این سازمان گزارش‌ها درباره شیوع کرونا در ووهان در دسامبر ۲۰۱۹ را نادیده گرفت. سازمان بهداشت جهانی اطلاعات گمراه‌کننده‌ای از ویروس کرونا منتشر کرد و البته در باره اینکه این ویروس از انسانی به انسان دیگر منتقل نمی‌شود».

​گفتنی است چندی پیش، ترامپ بودجه سازمان بهداشت جهانی را به این اتهام که «چین محور» است، تعلیق کرد و مدعی شد این نهاد خطر شیوع ویروس کرونا را نادیده گرفته است.

وی همچنین از این سازمان به علت تقدیر از شفافیت چین در قبال موضوع کرونا انتقاد کرد و مدعی شد «دولت پکن تا شفافیت فاصله زیادی دارد». سازمان بهداشت جهانی در دعوت علنی از چین برای گشودن تحقیقات مستقل درباره منبع شیوع کرونا شکست خورد.

آمریکا پیشتر هم سازمان بهداشت جهانی را از بابت عدم موافقت با حضور تایوان در نشست مجازی کرونا مورد انتقاد قرار داده بود حال آنکه در نامه اخیر نیز مدعی شده این سازمان، از روی تعمد هشدار کارشناسان تایوانی مبنی بر قابلیت انتقال ویروس از انسان به انسان را نادیده گرفته است.

اتهام‌زنی علیه سازمان بهداشت جهانی و چین در حالی انجام می‌گیرد که با نزدیک شدن شمار قربانیان کرونا در آمریکا به رقم یکصد هزار نفر، بسیاری بر این باورند که قصد ترامپ فریب افکار عمومی و رفع مسئولیت ناکامی در قبال مهار این بیماری است.

سازمان بهداشت جهانی نیز به نوبه خود، آمریکا و برزیل را به نادیده‌گرفتن هشدارهای اولیه درخصوص شیوع کرونا متهم می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала