ایران از توافق سیاسی در افغانستان استقبال می کند

© Photo / The Ministry of Foreign Affairs of Iranسید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران: تهران از توافق سیاسی بین رهبران افغانستان استقبال می کند و آماده است تا به همکاری در روند گفتگوهای سیاسی بین الافغانی ادامه دهد.

به گزارش اسپوتنیک، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، با استقبال و ابراز خرسندی از امضای توافق بین آقایان دکتر اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و دکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به روند گفتگوهای سیاسی بین الافغانی و ادامه روند همسویی گروههای افغانستان به شمول طالبان اعلام کرد.

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
استقبال ظریف از روند آشتی ملی در افغانستان

پیش از این گزارش شده بود که رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی و نخست وزیر پیشین عبدالله عبدالله رقیب سیاسی وی، روز یکشنبه توافق نامه سیاسی درباره تقسیم قدرت را امضا کردند.

پس از این، وزارت امور خارجه ایران نیز در گفتگوی تلفنی میان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و سیاستمداران امضاء شده از توافق نامه خبر داد. در جریان مذاکرات، وزیر امور خارجه ایران به هر دو سیاستمدار آمادگی تهران برای حمایت از این کشور را اعلام کرد.

اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان، در 9 مارس سوگند خورد را و رسما عهده دار این سمت شد. عبدالله عبدالله، با عدم پذیرش شکست خود در انتخابات، در همان روز، مراسم تحلیف موازی را برگزار کرد. دو روز بعد غنی پست رئیس قوه مجریه را که توسط عبدالله اداره می شد را لغو کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала