واکنش در سوریه به انتشار اخباری درباره استعفای اسد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiyحملات هوایی اسرائیل به سوریه +فیلم
حملات هوایی اسرائیل به سوریه +فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمود افندی ، دبیر جنبش مخالف دیپلماسی مردمی سوریه به اخبار منتشره از سوی اعضای اپوزیسیون این کشور درباره استعفای بشار اسد رئیس جمهور سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت مخالفان آرزوهای خود را واقعیت جلوه می دهند.. افندی گفت: "و هیچ راه دیگری برای آنها باقی نمانده است." وی خاطرنشان كرد مخالفان پیش از این رژیم اسد را به "انجام بمباران ها " متهم كرده بودند و اكنون هم با پخش چنین اخباری برنامه خود را تبلیغ می کند.

این سیاستمدار خاطرنشان کرد: مخالفان از زمان فعلی بهره برداری می کنند ، زیرا اکنون توجه همه دنیا به موضوعات دیگر متمرکز است. افندی تأکید کرد: "تمام دنیا از جمله روسیه ، ایالات متحده و اروپا در حال مبارزه با ویروس کرونا  هستند و به فکر سرنوشت اسد نیستند ."

واکنش مسکو به شایعات تصمیم روسیه برای برکناری بشار اسد - اسپوتنیک ایران
واکنش مسکو به شایعه تصمیم روسیه برای برکناری بشار اسد

این سیاستمدار مخالف سوری همچنین گفت روسیه همیشه از این موضع پیروی کرده که "سرنوشت" اسد در دست مردم سوریه است. وی گفت: "بعید است روسیه و به ویژه ایران از این موضع دست بردارند . اما ممکن است ترکیه در مورد استعفای اسد صحبت کند. "

به گفته افندی ، تصمیم گیری درباره سرنوشت اسد فقط پس از تقویت دولتمداری  در سرتاسر سوریه و تنها از طریق انتخابات و کار کمیته قانون اساسی مطابق با قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل ممکن خواهد شد.

15 مه گزارش داده بودند که ممکن است بشار اسد رئیس جمهور سوریه به زودی استعفا دهد. اعضای اپوزیسیون سوریه نشانه هایی حاکی از چنین پیشرفت رویدادها در آینده نزدیک مشاهده کرده و گفته بودند این موضوع در حال حاضر توسط روسیه ، ترکیه و ایران،  کشورهای عضو  روند آستانه مورد بحث قرار دارد. با وجود این که هنوز تأیید این خبر هنوز امکان پذیر نیست ، برخی از ملاحظات حاکی از آن است که می خواهند اسد را از حکومت برکنار کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала