پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا

CC0 / Pixabay / پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا
پیشنهادات جالب یک سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک سناتور آمریکایی طی یادداشتی خواستار کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا در دوران شیوع کرونا شده و دو راهکار را برای این مساله پیشنهاد کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصر ایران، سناتور «دیان فاینشتاین» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا طی یادداشتی در خبرگزاری بلومبرگ پیشنهاد «طرح صلح ویروس کرونا» بین ایران و آمریکا برای مقابله با بی ثباتی در راستای مقابله با بحران کرونا را مطرح کرده است.

آمریکا در سازمان ملل، ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرد - اسپوتنیک ایران
آمریکا در سازمان ملل، ایران را به نقض قطعنامه شورای امنیت متهم کرد

وی در این یادداشت دو رویکرد را برای کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن مطرح کرده است. گزینه اول دیدار وزرای خارجه و دفاع ایران و آمریکا برای کاهش تنش‌ها و دوری از هرگونه تنش نظامی احتمالی است.

راهکار دوم که این سناتور دموکرات پیشنهاد کرده است کاهش جزئی و موقتی تحریم‌ها و حمایت واشنگتن از درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران از صندوق بین المللی پول در چارچوب مکانیسمی شبیه به «کانال کمک‌های بشردوستانه سوئیس» است تا از این طریق تهران بتواند برای مردم خود کالا‌های مورد نیاز در راستای مبارزه با ویروس کووید-۱۹ را فراهم کند.

اظهارات این سناتور آمریکایی درحالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا در خلال بحران کرونا ضمن اعمال تحریم‌های جدید، علیه تمام تلاش‌هایی که ایران در سطح بین‌المللی برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده از جمله خرید دارو و تجهیزات پزشکی و درخواست وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول کارشکنی کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала