ابراز نگرانی پوتین از آزمایش موش ها با ژن انسانی

© Sputnik / Евгений Биятов /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی پوتین از آزمایش موش ها با ژن انسانی
ابراز نگرانی پوتین از آزمایش موش ها با ژن انسانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تخیل مهندسی ژنتیك باعث ایجاد انواع مختلفی از این موشها با ژن می شود.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در دیدار با مسئولان توسعه فناوری های ژنتیکی در روسیه خاطرنشان کرد: تحقیقات روی موش هایی با ژن های انسانی در عین حال احساس ترس و اضطراب را برانگیخته است.

واکسن - اسپوتنیک ایران
تاثیر واکسن سل گاوی بر کرونا

پوتین با بیان گزارشی از الكساندر ماكاروف، مدیر مؤسسه انگلاردت زیست شناسی مولكولی آكادمی علوم روسیه ، در مورد مطالعات مربوط به موشهای انسانی كه ژنهای كاركردی را به ژنوم اضافه می كنند، گفت: "تخیل مهندسی ژنتیك باعث ایجاد انواع مختلفی از این موشها با ژن می شود."

رئیس دولت ابراز امیدواری کرد این فناوری تحت کنترل دانشمندان باقی بماند.

در تاریخ 27 آوریل ، روسپوتربرنادورز از ایجاد موشهای انسانی برای آزمایش واکسنها و داروها علیه کرونا ویروس خبر داد. انستیتوی زیست شناسی ژن آکادمی علوم روسیه نیز فعالیت هایی در زمینه توسعه موش های حساس به ویروس جدید کرونا انجام داده است. دانشمندان انتظار دارند که در ژوئن نتایج این آزمایش مشخص شود.

این سازمان در بیانیه ای گفت: "تفاوت اصلی بین مدل جدید و مدل های موجود در جهان، ایمنی بیولوژیکی آن خواهد بود - موش ها تنها پس از القاء آزمایشگاه ویروس شناسی به ویروس حساس می شوند ،ه خطرات کار با آنها را در آزمایشگاه های غیر تخصصی در طی یک بیماری همه گیر" از بین می برد.

پیش از این ، دنیس مانتوروف، رئیس وزارت صنعت و تجارت روسیه گفته بود که واکسن کروا ویروس باید قبل از پایان سال 2020 در روسیه ایجاد شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала