پاسخ وزارت خارجه روسیه به اخبار جعلی FT و NYT درباره آمار کرونا در روسیه

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ وزارت خارجه روسیه به اخبار جعلیFT و NYT درباره آمار کرونا در روسیه
 پاسخ وزارت خارجه روسیه به اخبار جعلیFT و NYT درباره آمار کرونا در روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در خصوص نامه آماده شده برای فایننشال تایمز و نیویورک تایمز با درخواست تکذیب اطلاعات نادرست منتشر شده مبنی بر شیوع کروناویروس در روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، پیشتر کمیسیون دومای دولتی روسیه از وزارت خارجه خواسته بود که در قبال نیویورک تایمز و فایننشال تامیز پس از مقاله مربوط به کووید ۱۹ تا حد لغو مجوزشان در روسیه اقدام نماید.

زاخاروا ضمن اظهار نظر در خصوص این خبر بیان داشت که نامه ای برای فایننشال تایمز و نیویورک تایمز با درخواست تکذیب خبرهای جعلی منتشر شده آماده شده است.

آنها فردا از طریق سفارت روسیه در آمریکا و بریتانیا این نامه را دریافت می کنند.

زاخاروا خاطر نشان کرد: همچنین خطاب به نمایندگی سازمان امنیت و همکاری اروپا در زمینه آزادی رسانه ها، دبیر کل یونسکو نامه هایی نوشته شده است. این نامه های مشابه به سازمان ملل نیز ارسال می گردد.»

پیشتر روزنامه فایننشال تایمز اطلاع داده بود که مرگ و میر ناشی از کروناویروس در روسیه ممکن است بیش از ۷۰ درصد از آمار رسمی باشد. بر اسس اطلاعات رسمی در ماه آوریل در مسکو و سنت پترزبورگ ۶۲۹ نفر بر اثر این بیماری فوت کرده اند. اما این روزنامه با استناد به آنالیز خود تاکید می کند که در این دو شهر طی یک ماه ۷۲ درصد بیشتر سطح متوسط طی پنج سال اخیر فوت کرده اند: ۱۸۴۱ نفر در مسکو و ۲۳۲ نفر در سنت پترزبورگ. معاون نخست وزیر روسیه اطلاع داد که روسیه هیچ گاه آمار جعلی منتشر نکرده است. به گفته ریاست سازمان جهانی بهداشت، کتمان آگاهانه از آمار مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در روسیه وجود ندارد.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала