روسيه: دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران وجود ندارد

© REUTERS / Brendan McDermid روسيه: دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران وجود ندارد
 روسيه: دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحاتی شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران وجود ندارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام نمود که دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحات به ایران در شورای امنیت نمی بیند.

به گزارش اسپوتنیک واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام نمود که دلیلی برای تمدید تحریم تسلیحات به ایران در شورای امنیت نمی بیند.

واکنش تهران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش تهران به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران

نبنزیا در کنفرانس ویدئویی به خبرنگاران گفت: "من دلیلی نمی بینم که تحریم تسلیحاتی به ایران تحمیل شود. این کار در 18 اکتبر منقضی می شود. این یک اقدام موقت بود. و این برای ما موضوعی روشن است."

نماینده روسیه در سازمان ملل در ادامه گفت: "در حقیقت، این یک تحریم نبود ، بیایید نام ها را (اسم تحریم) درست به کار ببریم. مطمئناً می توانید این اقدام را می توان به عنوان تحریم نام برد. اما این سیستمی است که براساس آن ایران می تواند براساس تصمیمات شورای امنیت اسلحه را وارد کند."

پیش از این ، مایك پومپئو ، رئیس وزارت امور خارجه آمریكا گفته بود كه دولت آمریكا آماده است تا در شورای امنیت سازمان ملل در زمینه تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران فعالیت کند.

پمپئو خاطرنشان كرد كه اگر اين تلاشها نتيجه اي به بار نياورد، آمريكا گزينه هاي دیگر را نیز مورد بررسی قرار می دهد".

وی همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحریم تسلیحاتی را علیه ایران گسترش دهد.

در عین حال سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه به اینترفاکس گفت که برای روسیه موضوع تحریم تسلیحات علیه ایران پرونده ای بسته شده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان اظهارات وزیر امور خارجه آمریكا، گفت: برای ما مسئله سیستم فعلی در زمینه تحویل اسلحه به ایران و تحویل اسلحه از ایران با تصویب قطعنامه 2231 كاملاً بسته شده است. این سیستم در اكتبر امسال منقضی می شود.

پیش از این قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل ، مصوب ژوئیه سال 2015 ، ممنوعیت عرضه سلاح های سنگین به ایران را تا 18 اکتبر 2020 و تسلیحات موشکی تا سال 2023 را تصویب کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала