سنای آمریکا نتوانست بر وتوی ترامپ غلبه کند

© Sputnik / Igor Mikhalev /  مراجعه به بانک تصاویر کنگره آمریکا
کنگره آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش سنا برای رد وتوی ترامپ علیه قطعنامه کاهش اختیارات نظامی علیه ایران بی نتیجه بود.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به پاسگاه اطلاع‌رسانی کنگره آمریکا، تلاش سنا برای رد وتوی ترامپ علیه قطعنامه کاهش اختیارات نظامی علیه ایران بی نتیجه بود و سنای آمریکا نتوانست بر وتوی ترامپ غلبه کند.

پیشتر مجلس سنای آمریکا قصد داشت درباره قطعنامه‌ای با هدف لغو وتوی رئیس‌جمهور این کشور علیه مصوبه کاهش اختیارات جنگی علیه ایران رأی‌گیری کند.

چندی پیش ترامپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود:«قطعنامه اس‌جی68 را که قصد داشت من را به‌سوی منع استفاده از نیروهای مسلح آمریکا در شرایط مخاصمه و درگیری با ایران سوق دهد، وتو کردم.

ترامپ قطعنامه محدودیت اقدام نظامی علیه ایران را وتو کرد - اسپوتنیک ایران
ترامپ قطعنامه محدودیت اقدام نظامی علیه ایران را وتو کرد

این قطعنامه کاملاً توهین‌آمیز بود که دموکراتها آن را به‌عنوان بخشی از راهبرد خود برای ایجاد تفرقه بین حزب جمهوری‌خواه و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر تهیه کرده بودند. تعداد کمی از جمهوری‌خواهان که به این قطعنامه رأی مثبت دادند، در واقع بازیچه دست آنها شده‌اند.

علاوه بر این، قطعنامه اس‌جی68 بر مبنای سوء برداشت از واقعیت‌ها و قوانین پایه‌گذاری شده است. به‌خلاف ادعای مطرح‌شده در قطعنامه، ایالات متحده وارد مسئله استفاده از زور علیه ایران نشده است.

قطعنامه اس‌جی68 به توانایی و قدرت رئیس جمهور برای حفاظت از ایالات متحده و متحدانش لطمه می‌زد. این قطعنامه به‌طور تلویحی به‌معنای آن بود که اختیارات قانونی رئیس جمهور برای استفاده از نیروی نظامی صرفاً برای دفاع از آمریکا و نیروهایش در برابر حملات احتمالی و قریب الوقوع محدود شود، این درست نیست. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تهدیدها رو به افزایش است و قانون اساسی ما تأکید می‌کند که رئیس جمهور باید قادر به پیش‌بینی تحرکات بعدی دشمنان و اتخاذ تصمیم‌های سریع و قاطع در برابر آنها باشد. این دقیقاً کاری است که من کردم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала