آمریکاییان دوباره از چین به عنوان خطر اصلی برای خود سخن گفتند

© AP Photo / Jason Lee/Poolدیپلمات های چینی سرکنسولگری خود در آمریکا را ترک کردند
دیپلمات های چینی سرکنسولگری خود در آمریکا را ترک کردند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جان رتکلیف ، نماینده کنگره و نامزد سمت مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده ضمن صحبت در مورد تهدیدات فعلی برای این کشوراعلام کرد چین خطر اصلی برای آمریکا است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی میل، وی با اشاره به چین گفت: "من معتقدم این کشور برای ما خطرناک ترین کشور است." به گفته اتکلیف ، این خطر نه تنها به خاطر  شیوع عفونت کروناویروس ، که واشنگتن پکن را در آن مقصر می داند ، بلکه به دلیل مسائل مربوط به امنیت سایبری مشهود است. این نماینده کنگره تأکید کرد که طرف آمریکایی نمی خواهد "رژیم استبدادی چین مقررات  خود را در بازار جهانی پابرجا کند".

3 ماه مه ، مایکل پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا اعلام كرد كه شواهدی در واشنگتن وجود دارد كه نشان می دهد شیوع نوع جدید ویروس کرونا  از یك آزمایشگاه در شهر ووهان چین شروع شده است. با این حال ، وی سپس افزود که او از اظهارات دانشمندان درباره منشأ طبیعی ویروس بر اساس تجزیه و تحلیل DNA  با خبر بوده و در صحت آنها شک ندارد. پس از آن ، وی از پاسخ دادن به این سؤال که آیا شیوع این عفونت عمدی بوده یا مربوط به یک حادثه است ، خودداری کرد.

تحقیقات جدی درباره نفوذ چین در سیستم آموزش عالی آمریکا  
 - اسپوتنیک ایران
تحقیقات جدی درباره نفوذ چین در سیستم آموزش عالی آمریکا

در ماه آوریل ، ایالات متحده در مورد چگونگی بروز عفونت کروناویروس جدید و اینکه چرا چین نتوانست به سرعت جلوی آن را بگیرد، تحقیقات گسترده ای را انجام داد.  جامعه اطلاعاتی آمریكا اعلام كرده  كه این ویروس دارای منشأ طبیعی بوده و به صورت مصنوعی سنتز نشده است. رئیس جمهور آمریكا ، دونالد ترامپ در پاسخ به سؤال مشابهی گفته بود نمی تواند دراینباره ااظهار نظر كرده و اطلاعاتی را كه در اختیار دارد،  فاش كند.

طبق آخرین آمار منتشره شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از رقم 3.5 میلیون نفر گذشت که بیش از 1.2 میلیون نفر از آنها بهبود یافته‌اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چند ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند و در صورت بیرون رفتن فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از قاصله  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала