جزئیات وام 2 میلیونی تومانی دولت در ایران

© REUTERS / Raheb Homavandiجزئیات وام 2 میلیونی تومانی دولت در ایران
جزئیات وام 2 میلیونی تومانی دولت در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر تعاون، کار ایران خبر از اعطای وام 2 میلیون تومانی برای صاحبان مشاغلی مانند دستفروشان و رانندگان موتورسیکلت که دارای شرایط کار ثابت نیستند، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران از برنامه این وزارتخانه برای اعطای وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲میلیون تومانی به حدود دو میلیون نفر از صاحبان مشاغلی مانند دستفروشان و رانندگان موتورسیکلت که دارای شرایط کار ثابت نیستند، خبر داد.

شرط پرداخت وام به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در ایران چیست؟ - اسپوتنیک ایران
شرط پرداخت وام به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا در ایران چیست؟

محمد شریعتمداری عصر امروز در جلسه دیدار اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفت: کرونا باعث کاهش رشد اقتصادی در همه مناطق جهان شده است و برخی برآوردها این رکود را بزرگترین رکود اقتصادی از سال ۱۹۳۰ به این طرف می دانند. در ایران نیز برآوردهای اولیه نشان می دهد که این ویروس به حداقل ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی لطمه وارد می کند که ممکن است افزایش هم پیدا کند.

وی با بیان اینکه طبق برخی از آمارها، ویروس کرونا حدود ۵۰۰ میلیون نفر را در سطح جهان فقیر کرده است، ادامه داد: در ایران هم طبق برخی برآوردهای بین المللی، حدود نیم برابر میزان خط فقر افزایش پیدا کرده است؛ همین مساله باعث شده کرونا به یکی از مسائل اجتماعی مهم در کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه حدود ۷۸۰ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت نام کرده اند، گفت: حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیز انصراف خود را از دریافت این خدمت اعلام کرده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه افزود: برآوردهای اولیه از نیاز به حدود ۷ هزار میلیارد تومان منابع برای پوشش سه ماهه این تعداد از بیکاران حکایت دارد که با تایید رئیس جمهور ۵ هزار میلیارد تومان از این مبلغ برای حل مشکل بیکاران مستقیم تامین شده است.

شریعتمداری در ادامه افزود: از هفته آینده ثبت نام سامانه «کارا» از کارگاه هایی که دارای محدودیت بوده و جزو ۱۳ رسته شغلی هستند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از کرونا لطمه خورده اند، آغاز خواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала