روحانی: نامه ای به رهبران كشورهای توافق هسته ای نوشته ایم

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyروحانی: نامه ای به رهبران كشورهای توافق هسته ای نوشته ایم
روحانی: نامه ای به رهبران كشورهای توافق هسته ای نوشته ایم  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران اعلام نمود که پاسخ تهران به تمدید سلاح های تسلیحاتی در نامه ای خطاب به کشورهای توافق هسته ای نوشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، رییس جمهور ایران در سخنرانی خود گفت: رییس جمهوری آمریکا با لج بازی با اوباما از برجام خارج شد و قصد داشت با خروج ایران از برجام، پرونده ایران به شورای امنیت برود اما با تدبیر نظام خواب ترامپ تعبیر نشد.

نوربرت روتگن یکی از نمایندگان پارلمان آلمان و رئیس کمیته روابط خارجی - اسپوتنیک ایران
نماینده پارلمان آلمان خواستار انعقاد توافق جدیدی با ایران شد

حسن روحانی روز چهارشنبه گفت: ما در آستانه ۱۸ اردیبهشت هستیم، ۱۸ اردیبهشت آغاز تحریم و فشار بی‌نظیر در تاریخ کشورها و تاریخ ایران علیه ملت ایران است دو سال پیش در این ایام بر خلاف همه قوانین و مقررات بین المللی و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱، رییس جمهور آمیکا در نطقی صریحا از برجام خارج شد و آن را مکتوب کرد و آن را در برابر دوربین خبرنگاران قرار داد  

رییس جمهوری افزود: اگر بخواهیم مرور چند دقیقه‌ای داشته باشیم درباره فعالیت ایران در زمینه هسته‌ای، ما دو سال و چهار ماه با دنیا مذاکره کردیم از اوایل مهر سال ۹۲ ما مذاکرات را شروع کردیم که اولین موج آن در نیویورک با حضور همه وزرای ۱+۵ با ایران بود و بعد ادامه پیدا کرد.

وی ادامه داد: در مراحل مختف دو سال و چهار ماه طول کشید تا این روند به ثمر نشست. در اواخر دی ماه سال ۹۴ این توافق اجرایی و عملیاتی شد دو سال و چهار ماه هم به این توافق عمل شد یعنی از آخر دی سال ۹۴ این روند ادامه پیدا کرد.

روحانی در ادامه افزود که در نامه ای به رهبران كشورهای توافق هسته ای نوشته ایم که پاسخ تهران به تمدید سلاح های تسلیحاتی را داده ایم.  

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала