پیشنهاد آمریکا به روسیه: از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حمایت شود

© AP Photo / Luis M. Alvarezپیشنهاد آمریکا به روسیه: از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران حمایت شود
پیشنهاد آمریکا به روسیه: از تمدید تحریم  تسلیحاتی ایران حمایت شود  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
برایان هوک ، نماینده ویژه ایالات متحده درامور ایران به خبرنگاران اعلام کرد ایالات متحده معتقد است روسیه و چین هیچ دلیلی برای مخالفت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ندارند.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک که وزارت امور خارجه آمریکا متن گفتگوی وی با خبرنگاران را منتشر کرده، با اشاره به مسکو و پکن گفت: "از آنجا که آنها در گذشته به این تحریم رأی دادند ، دلیلی وجود ندارد که آنها دوباره نتوانند به آن رای دهند."

به گفته هوک ، ایالات متحده پیشاپیش پیش نویس قطعنامه درباره این موضوع را برای رأی گیری درباره آن  در سازمان ملل آماده کرده است. وی گفت: "ما امیدواریم که دیپلماسی ما موفقیت آمیز باشد  و ما قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به تصویب برسانیم" . نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران افزود:" من می دانم که علاقه مندی به بحث در مورد گزینه های فرضی دیگر در صورت عدم تصویب پیش نویس فعلی وجود دارد اما ما در حال حاضر توجه خود را معطوف پیشبرد موفق قطعنامه جدید (درباره ایران) کرده ایم".

ریابکوف: تحریم های تسلیحاتی ایران به هیچ وجه تمدید نخواهد شد - اسپوتنیک ایران
ریابکوف: تحریم های تسلیحاتی علیه ایران به هیچ وجه تمدید نخواهد شد

پیش از این ، سرگئی ریابکوف ، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که رژیم ویژه فعلی برای تحویل اسلحه و تجهیزات نظامی به ایران باید پس از طی یک دوره 5 ساله منقضی شود و هیچ انحرافی از این تصمیم نمی تواند وجود داشته باشد. در همین حال مایك پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان كرد كه ایالات متحده هر كاری را انجام خواهد داد تا تحریم تسلیحاتی فعلی علیه ایران تمدید شده و از خرید اسلحه از روسیه یا چین از سوی تهران جلوگیری شود.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافق تاریخی برجام  با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای توسط  جمهوری اسلامی دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور از سوی سازمان مللف امریکا و اتحادیه اروپا برداشته شود.در این توافق نامه همچنین پیش بینی شده كه تحریم تسلیحاتی علیه ایران طی مدت 5 سال اغو شود و تحویل تسلیحات به ایران زودتر نیز امكان پذیر باشد اما فقط با اجازه شورای امنیت سازمان ملل. این توافق نامه به شکل اصلی خود حتی سه سال دوام نیاورد: در ماه مه 2018 ، ایالات متحده اعلام خروج یک جانبه خود از آن و اعاده تحریم های شدید و سختگیرانه علیه تهران را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала