پمپئو از تصمیم آلمان علیه حزب الله استقبال کرد

© AFP 2023 / Getty Images / Zach Gibsonپمپئو از تصمیم آلمان علیه حزب الله استقبال کرد
پمپئو از تصمیم آلمان علیه حزب الله استقبال کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پمپئو:ما از آلمان به خاطر ممنوع کردن تمام فعالیت های حزب الله در آن کشور سپاسگزار هستیم.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا در رابطه با تصمیم آلمان در«تروریست» خواندن حزب الله لبنان در توییتر از آلمان سپاسگزاری کرد.

پمپئو روز 30 ماه آوریل اعلام کرد که از تصمیم آلمان در ممنوعیت فعالیت جنبش حزب الله که یک سازمان تروریستی در آمریکا و یکسری از دیگر کشورها اعلام شده است، استقبال می کند.

وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت:« ما از آلمان به خاطر ممنوع کردن تمام فعالیت های حزب الله در آن کشور و حامیان این جنبش سپاسگزار هستیم. آلمان به کشورهایی پیوسته است که از برسمیت شناختن شاخه سیاسی «حزب الله» خودداری می ورزند. این امر ممکن است به کاهش «تأثیر  زیاد» ایران منجر شود که این جنبش از آن بهره‌مند است».

پمپئو دوباره حزب الله را به قتل شهروندان آمریکا و دیگر کشورها متهم کرد.

​قبلا جنبش حزب الله در بریتانیا، کوزوو، کشوری که برسمیت شناخته نشده است و چند کشور آمریکای لاتین «سازمان ممنوعه» اعلام شده بود.

 وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه، 30 ماه آوریل در بیانیه‌ای حزب‌الله را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد و گفت فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده است. این اقدام آلمان، استقبال مقامات اسرائیل را در پی داشته است.

وزیر فدرال زهوفر امروز فعالیت های سازمان تروریستی شیعه حزب الله در آلمان را ممنوع اعلام کرد. در ساعات اولیه صبح فعالیت های پلیس در چندین منطقه انجام می شود. این قانون حتی در شرایط بحرانی نیز اجرایی خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала