دمشق، اقدام آلمان علیه حزب‌الله را محکوم کرد

© Sputnik / Mikhail Voskresenskyدمشق سوریه
دمشق سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای تصمیم دولت آلمان در «تروریست» خواندن جنبش حزب‌الله لبنان را مورد انتقاد شدید قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سانا»، وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای که روز 30 ماه آوریل منتشر شد، تصمیم دولت آلمان در «تروریست» خواندن جنبش حزب‌الله لبنان را مورد انتقاد شدید قرار داد و محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری نامبرده، وزارت خارجه سوریه در واکنش به این اقدام آلمان گفت که تصمیم برلین به وضوح نشان می‌دهد که آلمان از سیاست‌های آمریکا که در حمایت از رژیم اسرائیل است، تبعیت می‌کند.

تظاهرات در لبنان - اسپوتنیک ایران
با کاهش شدید ارزش پول لبنان معترضان به بانک ها حمله کردند

دمشق گفت که این تصمیم بیانگر آن است که آلمان فاقد حاکمیت و استقلال در سیاست داخلی و خارجی خود است و این مسئله از جنگ جهانی دوم به بعد وجود دارد.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که حزب‌الله لبنان به عنوان یکی از جنبش‌های پیشگام مقاومت علیه اسرائیل است و تروریست‌ خواندن آن توسط دولت آلمان،و نقش آن در مقابله با دشمن و به شکست کشاندن طرح‌های توطئه غرب علیه حقوق و منافع ملت عرب را به رسمیت می‌شناسد.

وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه، 30 ماه آوریل در بیانیه‌ای حزب‌الله را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد و گفت فعالیت‌های آن را در خاک این کشور اروپایی ممنوع کرده است. این اقدام آلمان، استقبال مقامات اسرائیل را در پی داشته است.

وزیر فدرال زهوفر امروز فعالیت های سازمان تروریستی شیعه حزب الله در آلمان را ممنوع اعلام کرد. در ساعات اولیه صبح فعالیت های پلیس در چندین منطقه انجام می شود. این قانون حتی در شرایط بحرانی نیز اجرایی خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала