پومپئو: آمریکا اجازه فروش تسلیحات به ایران را نمی دهد

© Flickr / Gage Skidmoreپومپئو: آمریکا اجازه فروش تسلیحات به ایران را نمی دهد
پومپئو: آمریکا اجازه فروش تسلیحات به ایران را نمی دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه آمریکا: واشنگتن قصد ندارد به برنامه هسته ای ایران برجام بازگردد، اما قصد دارد پس از پایان تحریم های تسلیحاتی، مانع از فروش تسلیحات به ایران شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فاکس نیوز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اعلام داشت: طبق شرایط توافق هسته ای با ایران در اکتبر سال 2020، هر کشوری می تواند سلاح های معمولی را به جمهوری اسلامی ایران بفروشد. به همین دلیل ما از این توافق خارج شدیم و اکنون وظیفه ما جلوگیری از فروش سلاح به ایران است. ما با شرکای انگلیسی و فرانسوی خود در این زمینه کار می کنیم.

موافقت فرانسه در لغو تحریم ‌های تسلیحاتی ایران - اسپوتنیک ایران
موافقت فرانسه در لغو تحریم ‌های تسلیحاتی ایران

پمپئو معتقد است متحدان واشنگتن معتقدند، که فروش اسلحه به ایران غیرقابل قبول است.

وی افزود: امیدوارم روس ها و چینی ها به همین شکل به مسئله نگاه کنند.

پمپئو تاکید داشت: من اطمینان دارم که ما می توانیم به این هدف برسیم. دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده، قصد دارد از همه ابزارهایی که در اختیار ما است استفاده کند تا ایران به سلاح بیشتری دسترسی نداشته باشد. ایالات متحده قصد دارد در درجه اول از طریق سازمان ملل و در حوزه دیپلماسی اقدام کند. این در مورد بازگشت به برجام نیست. ما چنین مقاصدی نداریم.

روز یکشنبه، نیویورک تایمز گزارش داد که ایالات متحده قصد دارد پیش نویس قطعنامه ای را برای جلوگیری از لغو تحریم تسلیحاتی علیه ایران بر اساس مفاد برجام، در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برساند.

در تاریخ 3 مارس، وزارت امور خارجه روسیه در اظهار نظری اعلام داشت، كه صحبت از تمدید تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت سازمان ملل حتی ارزشش را هم ندارد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала