گمانه زنی درباره علت قطع بودجه اقلیم کردستان از سوی دولت مرکزی عراق

© Sputnik / Hikmet Durgunگمانه زنی درباره علت قطع بودجه اقلیم کردستان از سوی دولت مرکزی عراق
گمانه زنی درباره علت قطع بودجه اقلیم کردستان از سوی دولت مرکزی عراق  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک عضو کُرد پارلمان عراق تصمیمات رئیس اقلیم کردستان را عامل اصلی قطع مبالغ اختصاص یافته به حقوق کارمندان این منطقه از سوی دولت مرکزی دانسته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، سرکوت شمس الدین نماینده فراکسیون آینده در پارلمان عراق گفت: بر خلاف تبلیغات نمایندگان حزب دموکرات کردستان، حمایت این حزب از  باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق علت قطع مبالغ اختصاص یافته به حقوق کارمندان اقلیم از سوی بغداد نیست.

نقش سردار سلیمانی در جلوگیری از سقوط کردستان عراق در برابر داعش + عکس  - اسپوتنیک ایران
نقش سردار سلیمانی در جلوگیری از سقوط کردستان عراق در برابر داعش + عکس

وی تاکید کرد که تصمیمات نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان در خصوص سیاست استقلال اقتصادی عامل اصلی چنین وضعیتی است و در واقع سال 2014 نیز چنین واکنشی از سوی دولت مرکزی عراق صورت گرفته است نه اکنون.

سرکوت شمس الدین با انتقاد از نقش فواد حسین وزیر دارایی عراق، خواستار تغییر وی شد و در خصوص شروط اعلامی مذاکرات دولت مرکزی در قبال دولت محلی اربیل گفت: ممکن است دولت مرکزی عراق در خصوص شرکت های خارجی فعال در عرصه نفتی اقلیم کردستان مذاکره کند اما شرکت های داخلی که غارتگر نفت در اقلیم کردستان بوده و تحت پوشش شرکت های خدمات رسان فعالیت می کنند قابل مذاکره نیستند زیرا درآمدهای آنان به صورت مستقیم به جیب خاندان حاکم واریز می شود.

دولت مرکزی عراق در واکنش به عدم پایبندی حکومت اقلیم کردستان به توافق نفت و بودجه، دستور قطع مبالغ اختصاص یافته به حقوق کارمندان کرد را صادر کرده است. در حالیکه این موضوع، اقتصادی و عامل اصلی آن نیز دولت اربیل است نمایندگان حزب بارزانی در بغداد آن را تصمیمی سیاسی و واکنشی به حمایت ها از باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق خوانده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала