موسوی: گزارش سازمان منع سلاح‌ های شیمیایی درباره سوریه جانبدارانه است

© Sputnik / Shiva Abshenasدکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران
دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اولین گزارش راسازمان منع سلاح های شیمیایی در رابطه با پرونده سوریه را جانبدارانه، یکطرفه و غیرمستقل و خارج از صلاحیت و اختیارات این سازمان دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در روز دوشنبه نسبت به اولین گزارش تیم تحقیق و شناسایی سازمان منع سلاح‌ های شیمیایی (OPCW) درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه، واکنش نشان داد.

پاسخ ایران به اقدام آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور چه خواهد بود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام و تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران

موسوی ادامه داد: ایران به عنوان بزرگترین قربانی سلاح‌های شیمیایی در عصر معاصر، استفاده از سلاح شیمیایی را توسط هر کسی در هر مکان و زمان و تحت هر شرایطی محکوم می ‌کند اما نتیجه گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در مورد سوریه و نوع استدلال و نتیجه‌ گیری این گزارش حاکی از آن است که گزارش تحت فشارهای بیرونی تهیه و جمع بندی شده و منابع مورد استفاده در گزارش بعضا از گروه‌های تروریستی و سازمان ‌های به اصطلاح بشردوستانه از جمله کلاه سفیدها استفاده برده است.

موسوی در مصاحبه با ایرنا در ادامه تاکید داشت: ایران عمیقا نگران خدشه‌ دار شدن استقلال و شخصیت حقوقی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به عنوان سازمان تخصصی با ماهیت فنی است و جمهوری اسلامی ایران بر همین اساس از ابتدا بنا بر دلایل فنی، حقوقی و سیاسی موجه با تاسیس سازوکار انتساب و ایجاد تیم تحقیق و شناسایی مخالف بوده و آن را فراتر از مفاد کنوانسیون سلاح‌ های شیمیایی و در تضاد با وظایف انحصاری شورای امنیت سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت بین المللی دانسته است.

موسوی همچنین خاطر نشان کرد: زمان آن رسیده است که پرونده شیمیایی سوریه به دور از سیاسی کاری، فشارهای سیاسی و سازوکارهای جعلی و فراکسیونی حل شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала