آیا ریاست مجلس یازدهم به احمدی نژادی‌ها خواهد رسید؟

© Sputnik / SHAآیا ریاست مجلس یازدهم به احمدی نژادی‌ها خواهد رسید؟
آیا ریاست مجلس یازدهم به احمدی نژادی‌ها خواهد رسید؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد و امور دارایی دولت های نهم و دهم برای ریاست مجلس دهم کاندیدا خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، پایگاه خبری مثلث اخیرا مصاحبه‌ای با شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد و دارایی دولت محمود احمدی نژاد و از گزینه های احتمالی ریاست مجلس یازدهم انجام داده است که گوشه هایی از آن را مرور خواهیم کرد؛
"آقای حسنی!" طیف شما که تحت عنوان کارگزاران دولت قبل، در مجلس حضور دارید، آیا قرار است وارد رقابت ریاست هیئت رئیسه هم شوید و برای ریاست کاندید شوید؟

بله حتما، من یا یکی از دوستان قرار است کاندید ریاست مجلس باشیم.

مجلس شورای اسلامی - اسپوتنیک ایران
رد صلاحیت 90 نماینده کنونی مجلس ایران برای انتخابات مجلس یازدهم

منظورتان آقای فریدون عباسی است؟

ایشان هم اعلام کرده است ولی ما یک جلساتی داریم که درواقع فراتر از دولت نهم و دهم است. تعداد قابل توجهی از دوستان در این جلسات حضور پیدا می کنند و یکی از مباحثمان هم در آنجا تعیین مشارکت و تعیین ارکان مجلس است. حتما من و یکی از دوستان هم با تفاهم و رایزنی هایی که می کنیم می خواهیم کاندید ریاست مجلس شویم.

آقای حسینی! در چند روز اخیر خیلی از نماینده ها از  رایزنی ها برای کرسی‌ ریاست مجلس سخن می‌گویند که حول محور ریاست قالیباف یا  میرسلیم می‌چرخد به نظر شما این رایزنی ها چقدر می تواند برای رقیب شما رای جذب کند؟

من با هیچکدام از اینها رقیب نیستم. الان دوستان زیادی برای افراد زیادی دارند رایزنی می کنند و طبیعی است که در اثر این رایزنی ها رای جذب کنند. البته همه بحث درباره ریاست نیست بلکه درباره جایگاه ریاست کمیسیون ها هم هست.

حسینی در پایان در واکنش به پرسش در مورد سهم خواهی گروه های مختلف در مجلس برای تصاحب کرسی‌های هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون‌ها گفت: " آن چیزی که به نظر من مهم است وحدت در اصول، تفاهم بر شرایط و اقتضائات است و در واقع آن شرایط پذیرش و انجام یک مسئولیت است که باید مهم شمرده شود تا اینکه مجلس را یک شرکت سهامی تلقی کنیم و بگوییم هر گروه سیاسی چه سهمی دارند. اگر این اتفاق بیفتد بدانید که کارکرد مجلس یازدهم بهتر از مجلس دهم نخواهد بود. مجلس یازدهم باید مجلسی باشد که بر اصول وحدت کند و بر قانون اساسی و در حل مشکلات و مسائل مردم پافشاری کند و به تخصص گرایی روی آورد. این نگاه که مجلس یک شرکت سهامی است و هر گروه سیاسی باید در آن سهمی داشته باشد در مجموع به تحقق آن شعارهایی که منتخبین به مردم داده اند منجر نمی شود."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала