افزایش قیمت نفت در زمینه افزایش تنش بین ایران و آمریکا

© AP Photo / Matthew Brownافزایش قیمت نفت در زمینه افزایش تنش بین ایران و آمریکا
افزایش قیمت نفت در زمینه افزایش تنش بین ایران و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بازار نفت نسبت به افزایش خطر تشدید درگیری بین ایالات متحده و ایران واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، بازار نفت نسبت به افزایش خطر تشدید درگیری بین ایالات متحده و ایران واکنش نشان داد و نفت نوع WTI، 30 درصد افزایش قیمت داشت.

وضعیت بازار همچنین با سیگنال های احیای تدریجی تقاضا از سوی چین بهبود می یابد. قیمت نفت نوع WTI ماه ژوئن در جریان معاملات نیویورک روز 23 ماه آوریل تا 17,86 دلار در ازای هر بشکه افزایش یافت. نفت نوع برنت ژوئن در بورس لندن تا 22,45 دلار در ازای هر بشکه گرانتر شد.

هشدار شبانه نیروی دریایی سپاه ایران به ناوهای آمریکا در خلیج فارس و پاسخ آنها به زبان فارسی+ ویدئو   - اسپوتنیک ایران
هشدار شبانه نیروی دریایی سپاه به ناوهای آمریکا و پاسخ آنها به زبان فارسی+ ویدئو

تنش در روابط آمریکا و ایران باردگر پس از آن شدت گرفت که تهران روز 22 ماه آوریل پرتاب موفق اولین ماهواره نظامی خود به مدار زمین را اعلام کرد. پس از دریافت این خبر، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:«به نیروی دریایی آمریکا دستور دادم که هر شناور جنگی ایران را مورد آتشباری قرار بدهند اگر این شناورها برای کشتی های آمریکایی ایجاد خطر کنند».

تحلیلگر بازار نفت « روستاد انرژی» در این باره گفت که بازار نفت منتظر چیزی بود تا دوباره پس از شیوع همه‌گیر «کووید -19» بخود آید و جان تازه بگیرد و این بهانه، حوادث اخیر شد.

بازارهای نفت دنیا روز 20 آوریل شاهد پدیده‌ای بی‌سابقه در تاریخ شد. قیمت نفت آمریکا برای تحویل در ماه آینده تا منفی ۳۷ دلار پیش رفت. قیمت منفی برای نفت، پدیده‌ای بی‌سابقه در طول تاریخ است و بدین معنی است که تولیدکننده‌های آمریکایی نه تنها آماده تحویل رایگان محموله‌های نفتی به مشتریان هستند، بلکه ۳۷ تا 40 دلار به ازای هر بشکه پول نیز می‌دهند تا محموله‌ها را «رد کنند».

قیمت نفت آمریکا برای تحویل در ماه مه به منفی ۳۷ دلار رسیده است، اما قیمت آن برای تحویل در ماه ژوئن هنوز بالای ۲۰ دلار است. هم اکنون ۴.۵ میلیارد نفر، یعنی بیش از نصف جمعیت جهان در قرنطینه هستند و نیاز به سوخت و به تبع آن نیاز به نفت خام به شدت کاهش داشته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала