واکنش ظریف به تهدید ترامپ به انهدام شناورهای ایرانی

© AP Photo / Ebrahim Noroozi واکنش ظریف به تهدید ترامپ به انهدام شناورهای ایرانی
 واکنش ظریف به تهدید ترامپ به انهدام شناورهای ایرانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران به تهدید دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره انهدام شناورهای ایرانی در خلیج فارس در صورت ایجاد مزاحمت برای ناوهای نیروی دریایی ایالات متحده واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، ظریف در توییتر خود نوشت:" بیش از 5000 نفر از نظامیان آمریکایی به کووید 19 مبتلا شده اند و دونالد ترامپ باید به فکر رفع نیازهای آنها و نه همصدا شدن با تروریست های زمان صدام در تهدید ما باشد .

علاوه بر این نیروهای مسلح آمریکا در فاصله 7000 میلی از خانه های خود حق تحریک ملوانان ما ندارند که در کنار سواحل خودی در خلیح فارس بسر می برند".

​یادآور می شود دونالد ترامپ روز چهارشنبه اعلام کرد به نیروی دریایی آمریكا دستور داده است كه در صورت تلاش قایق های نظامی ایران برای ممانعت در فعالیت کشتی های آمریکایی در دریا ، به آنها حمله كند.

به گزارش اسپوتنیک ترامپ در توییتر خود نوشت: " به نیروی دریایی آمریكا دستور دادم كه در اگر قایق های ایرانی کشتی های ما در دریا را مورد آزار و اذیت  قرار دهند،   با تسلیحات خود به سوی آنها شلیک  کرده و آنها را از بین ببرند."

یادآور می شود چندی پیش فرماندهی مرکزی  آمریکا در منطقه خلیج فارس موسوم به «سنتکام» در بیانیه‌ای مدعی ایجاد مزاحمت از سوی  ۱۱ شناور نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ایران برای ۶ کشتی جنگی آمریکایی در شمال خلیج فارس شد و ویدیویی را در این خصوص منتشر کرد.  آمریکایی ها  این اقدامات را "تحریک آمیز" خواندند.

به دنبال این قضیه، محمد جواد ظریف به آمریکایی ها  گفته بود  ایرانی‌ها در آب های سرزمینی خودشان مانور داشتند و نام صحیح خلیج فارس را هم به آنان یادآوری کرد.

سرتیپ علی حاتمی، وزیر دفاع ایران در این رابطه اظهار داشت: چیزی که باعث ناامنی در منطقه خلیج فارس می‌شود در واقع حضور غیرقانونی متجاوزان آمریکایی‌ است و نیروی دریایی سپاه پاسداران نیز اعلام کرد هرگونه اقدامات غیرقانونی آمریكا در خلیج فارس با پاسخ ایران روبرو خواهد شد

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала