اتحادیه اروپا از مخالفت آمریکا با اعطای وام به ایران خبر داد

© AFP 2023 / Javier Sorianoاتحادیه اروپا از مخالفت آمریکا با اعطای وام به ایران خبر داد
اتحادیه اروپا از مخالفت آمریکا با اعطای وام به ایران خبر داد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جوزب بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مخالفت آمریکا با اعطای وام صندوق بین المللی پول به جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نسیم آنلاین، در شرایطی که اتحادیه اروپا از دولت آمریکا درخواست کرد تا از فشار تحریم‌ها بر تهران بکاهد و با اعطای کمک اقتصادی به ایران جهت مقابله با شیوع کرونا موافقت کند، مسئول سیاست خارجی این اتحادیه از رد این درخواست از سوی واشنگتن خبر داد.

جوزب بورل در یک کنفرانس خبری مجازی با اشاره به تلاشهای آمریکا برای جلوگیری از اعطای کمک اقتصادی «صندوق بین المللی پول» به ایران، بابت این موضع واشنگتن ابراز تأسف کرد.

وی خاطرنشان کرد آمریکا مانع از آن می‌شود که صندوق بین المللی پول (IMF) به ایران کمک اقتصادی اعطا کند، آن‌هم در شرایطی که این کشور خاورمیانه به شدت با شیوع بیماری همه گیر کرونا دست و پنجه نرم می‌کند.

ایران خواستار پرداخت وام درخواستی از صندوق بین المللی پول برای مبارزه با کرونا شد - اسپوتنیک ایران
ایران خواستار پرداخت وام درخواستی از صندوق بین المللی پول برای مبارزه با کرونا شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری مجازی که متعاقب کنفرانس ویدئویی وی با وزرای خارجه اتحادیه اروپا برگزار شد، اظهار داشت: «ما اول از کاستن تحریمها و دوم از درخواست ایران برای دریافت کمک مالی از صندوق بین المللی پول حمایت کردیم».

وی در ادامه افزود: «متأسفم که آمریکائیان، در این مرحله، مانع از تصمیم گیری صندوق بین المللی پول در این باره شدند. از منظر بشردوستانه، این درخواست باید پذیرفته می شد».

این در حالی است که مقامات واشنگتن می گویند که از پویش «فشار حداکثری» علیه ایران به رغم شیوع کرونا نخواهند کاست و از تحریمها برای محدودساختن برنامه موشک بالستیک تهران و نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه استفاده خواهند کرد.

گفتنی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۸ و پس از خروج از توافق هسته ای گروه «۱+۵» با ایران (موسوم به برجام)، تحریمها علیه صادرات نفت ایران را دوباره برقرار کرد. این در حالی است که تهران بارها به صراحت اعلام کرده که برنامه هسته ای ایران دارای اهدافی صلح آمیز است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала