نام جانشین کیم جونگ اون در کره شمالی فاش شد

© AFP 2023 / KCNA via KNSغیب شدن دوباره رهبر کره شمالی
غیب شدن دوباره رهبر کره شمالی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از سال 2019 کره شمالی در حال تهیه برنامه اضطراری برای انتقال قدرت است که طبق آن در صورت ضرورت به جای کیم جونگ اون، رهبر فعلی، خواهر کوچکتر وی کیم یونگ جونگ در رأس رهبری این کشور قرار خواهد گرفت .

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را  روزنامه ژاپنی Yomiuri اعلام کرده است.

این روزنامه استناد به یک منبع مطلع از مذاکرات سه جانبه مربوط به کره جنوبی ، ایالات متحده و ژاپن می نویسد در پایان سال گذشته در جلسه علنی کمیته مرکزی حزب حاکم کارگر کره شمالی یک تصمیم داخلی گرفته شد که براساس آن ، کیم یونگ جونگ در صورت مرگ کیم جونگ اون یا ناتوانی وی در اداره کشور به دلایل دیگر، جانشین رهبر فعلی می شود. منبع  این نشریه خاطرنشان کرد: پس از این تصمیم ، دستورالعمل های بسیاری به رهبران حزب و ارتش از طرف  خواهر کوچک کیم جونگ اون صادر شده است.

ترامپ: نامه خوبی از رهبر کره شمالی گرفته ام
 - اسپوتنیک ایران
ترامپ: نامه خوبی از رهبر کره شمالی گرفته ام

خواهر رهبر کره شمالی اکنون سمت معاون اول دبیر کل کمیته مرکزی حزب کارگر حاکم در کره شمالی را برعهده دارد. مشخص است که وی نیز در سوئیس تحصیل کرده و فرد مورد اعتماد کیم جونگ اون و دومین فرد با نفوذ در این کشور است. در ماه مارس ، اولین بیانیه رسمی بین المللی از طرف وی صادر شد.

21 آوریل ، سی ان ان با استناد به مقامات اطلاعاتی گفته است كه كیم جونگ اون بعد از عمل جراحی در وضعیت وخیمی  قرار دارد. بعداً خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی وخامت حال رهبر کره شمالی را تکذیب کرد و سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی نیز این را  تأیید نمود.

در همین زمان  خبرگزاری رویترز خاطرنشان كرد كه مقامات و رسانه های كره شمالی بسیار عجیب رفتار كرده و نسبت به گزارش های مربوط به  وضع نامساعد سلامتی كیم جونگ اون هیچ واكنشی نشان ندادند. خاطرنشان شد كه قبلاً آنها به سرعت واكنش نشان داده و شایعات مختلف در اینباره  را رد می كردند.

گمانه زنی ها درباره وضع سلامتی کیم جونگ اون پس از آن آغاز شد که او در مراسم جشن زاد روز  کیم ایل سونگ، بنیانگذار کره شمالی در 15 آوریل شرکت نکرد. چهار روز قبل از آن ، وی در یک جلسه دولت شرکت کرده و پس از آن در ملاء عام ظاهر نشده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала