هشدار سازمان ملل درباره خطر قحطی و گرسنگی در جهان

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaهشدار سازمان ملل درباره خطر قطحی و گرسنگی جهانی
هشدار سازمان ملل درباره خطر قطحی و گرسنگی جهانی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر اقدامات لازم در برابر کرونا انجام نشود ممکن است ظرف چند ماه با قحطی هشدارداده شده در کتاب مقدس مواجه شویم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان دیوید بیزلی، مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در سازمان ملل، بشر به علت عدم اطمینان از امنیت غذایی، به دلیل بیماری كرونا ویروس با گرسنگی گسترده روبرو خواهد شد.

وی در وب سایت این سازمان گفت: "اگر ما اکنون آماده نباشیم و اقدامات لازم را انجام دهیم، ممکن است ظرف چند ماه با قحطی هشدارداده شده در کتاب مقدس مواجه شویم."

بیزلی یک سری اقدامات را برای جلوگیری از این امر ارائه می دهد. وی از کلیه کشورها خواست تا محدوديت هاي دسترسی به کمک های بشردوستانه را برداشته و همچنین سرمایه گذاری 350 میلیون دلار برای ایجاد شبکه ای از مراکز لجستیکی فراهم کنند که فعاليت آن در سراسر جهان را تضمین کند.

رئیس باند گفت: "اول از همه، ما به صلح احتیاج داریم."

بیزلی همچنین با اشاره به اهمیت جلوگیری از کمبود بودجه ، اختلال در تجارت و افراد گرسنه ، موضوع نیاز به سیستم های هشدار دهنده اولیه را مطرح کرد.

وی گفت: "زمان نداريم، بنابراین بیایید عاقلانه و سریع عمل کنیم."

در 31 دسامبر سال 2019، مقامات چینی از شیوع ذات الریه پنومونی ناشناخته در شهر ووهان در بخش مرکزی این کشور (استان هوبی) به سازمان بهداشت جهانی اطلاع دادند. کارشناسان عامل ایجاد کننده بیماری را شناسایی کرده اند، این یک ویروس جدید است.

این ویروس می‌تواند از طریق قطرات تنفسی از انسان به انسان هم منتقل شود.حدس زده می‌شود که ممکن است این بیماری از طریق تماس با این آبزیان یا خوردن آنها منتقل شود، ولی هنوز نتیجه نهایی در این زمینه حاصل نشده است. دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود 7 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی، سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات الریه شود. سازمان بهداشت جهانی شیوع این بیماری را فوریتی با اهمیت بین المللی تشخیص داد و نام رسمی آن را بیماری COVID-19 گذاشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала