پکن مخفی‌کاری درخصوص آمار کرونا را رد کرد

© AP Photo / Andy Wongژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین
ژائو لیجیانگ سخنگوی وزارت خارجه چین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت بازبینی در شمار قربانیان ویروس کرونا امری عادی است و پکن تا کنون در این زمینه دست به مخفی‌کاری نزده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، دولت چین روز جمعه هرگونه مخفی‌کاری از سوی این کشور درخصوص ارائه آمار مربوط به فوت و ابتلا به ویروس کرونا را رد کرد.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین به خبرنگاران گفت، بازبینی در آمار مربوط به شهر «ووهان»، نتیجه بررسی‌های انجام شده جهت اطمینان از دقت و صحت شمار مبتلایان و قربانیان بود و چنین بازبینی‌هایی در کشورهای مختلف نیز امری عادی است.

مقامات بهداشتی ووهان روز پنجشنبه مجموع شمار مرگ‌ومیر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در این شهر را ۳۸۶۹ نفر اعلام کردند که حدود ۵۰ درصد بیشتر از آمار اعلام شده پیشین است.

«جانز ساورز» رئیس پیشین سرویس اطلاعات مخفی انگلیس (MI6) روز چهارشنبه مدعی شده بود که چین ویروس کرونا را از غرب مخفی کرده و از اینکه مقصر همه‌گیری این بیماری در جهان است، طفره می‌رود.

افشا شد که چین در زمینه کرونا روی خفاش ها مطالعه می کرده است - اسپوتنیک ایران
افشا شد که چین در زمینه کرونا روی خفاش ها مطالعه می کرده است

پیشتر اعلام شده بود سازمان اطلاعات نظامی آمریكا ، روایت انتشار ویروس كرونا از یک آزمایشگاه در شهر ووهان چین را مورد بررسی قرار می دهد.

ژنرال مارک میلی ، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا  تأیید کرد که سازمان  اطلاعات نظامی در حال رسیدگی به این موضوع است. به گفته وی ، تاکنون بیشتر شواهد نشان می دهد که این ویروس به طور طبیعی ظاهر شده "اما ما اطمینان نداریم".  

خاطرنشان می شود که برخی از مقامات ارشد آمریکا با عقیده ژنرال مارک میلی موافق نیستند . به نظر آنها ، احتمال منشأ آزمایشگاهی داشتن ویروس کرونا بسیار بیشتر از منشأ طبیعی داشتن آن است. جاش روگن، روزنامه نگار آمریکایی اعلام کرد که طرف چینی تمام مدارک مربوط به آزمایشگاه ووهان را پنهان کرده است.

نوع جدید ویروس کرونا تقریبا درسراسر  جهان شیوع یافته است. جدی ترین وضعیت و بیشترین تعداد مبتلایان و قربانیان کرونا در ایالات متحده آمریکا ، اسپانیا و ایتالیا است. در چین که شیوع ویروس کرونا از آنجا آغاز شد ، چندی پیش اعلام شد که شیوع این ویروس در این کشور متوقف شده است. 7 آوریل ، مقامات چینی با لغو قرنطینه کامل خروج  مردم از ووهان را که اولین موارد ابتلا  در آنجا در اواخر ماه دسامبر رخ داده بود،آزاد  کردند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала