ساختی دارویی برای توقف تولید مثل کروناویروس

© Fotolia / mimonساختی دارویی برای توقف تولید مثل کروناویروس
ساختی دارویی برای توقف تولید مثل کروناویروس  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ویروس شناسان کانادایی تأثیر داروی دیگری را در مبارزه با کورو ویروس تأیید کرده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گزارش منتشر شده در ژورنال شیمی بیولوژیک در کانادا، ساختی دارویی برای توقف کروناویروس امکان پذیر شده است.

مقامات چین برای خرید ماشین به مردم پول می دهند - اسپوتنیک ایران
مقامات چین برای خرید ماشین به مردم پول می دهند

دانشمندان دانشگاه آلبرتا (کانادا) متوجه شدند که داروی Remdesivir ، که برای مقابله با ابولا طراحی شده است ، مکانیسم های تولید مثل کروناویروس را مسدود می کند. پزشکان گفتند که این دارو را علیه سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) آزمایش کرده اند ، که مشابه با کورو ویروس های SARS-CoV-2 است. ویروس شناسان نتیجه گرفتند که این دارو یک مهار کننده بسیار قدرتمند کروناویروس با نام پلیمراز است.

کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. سازمان بهداشت جهانی در ماه مارس اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت حدود سه ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به کشورهای دیگر رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری در خانه بمانند.

تا کنون 2 میلیون نفر در جهان به این بیماری مبتلا شده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала