مقامات چین برای خرید ماشین به مردم پول می دهند

© Photo / Raneko مقامات چین برای خرید ماشین به مردم پول می دهند
مقامات چین برای خرید ماشین به مردم پول می دهند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صنعت خودروی چین در بحران به سر می برد و باید از پس بحران پس از کرونا برآید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسی ان ان، نمایندگان صنعت خودرو در چین اعلام نمودند که مسئولان این کشور برای خرید خودرو یارانه حداکثر 1.4 میلیارد دلار برای شهروندان فراهم می کنند.

شوک سازمان بهداشت جهانی: اوج همه گیری کرونا ویروس به زودی فرا نمی رسد  - اسپوتنیک ایران
شوک سازمان بهداشت جهانی: اوج همه گیری کرونا ویروس به زودی فرا نمی رسد

طبق اعلام انجمن تولید کنندگان خودرو در چین، میزان فروش خودرو در چین در سه ماهه اول سال 2020 نسبت به گذشته 42 درصد کاهش یافته است. در ماه فوریه فروش 79 درصد کاهش یافته است. در کشوری با جمعیت 1.4 میلیارد نفری، تنها 310 هزار خودرو فروخته شده است. در ماه مارس، 43 درصد با کاهش فروش مواجه شدیم.

صنعت خودرو نقش تعیین کننده ای در اقتصاد چین دارد. بیش از 40 میلیون نفر به طور مستقیم یا غیرمستقیم با این بخش در ارتباط هستند. این صنعت سالانه بیش از 1 تریلیون دلار آمریکا به ارمغان می آورد ، یعنی حدود 10 درصد از کل تولید این کشور را تامین می کند.

بازار جهانی خودرو نیز به چین بستگی دارد. به عنوان مثال ، چین 40 درصد از کل فروش خودروهای فولکس واگن و جنرال موتورز را به خود اختصاص داده است. تولید خودرو در چین از سر گرفته شده است، اما بازگشت به سطح قبل از بحران کرونا دشوار خواهد بود. تقاضا حتی قبل از ویروس کاهش یافته است.

آلیشیا گارسیا-هررو.یک اقتصاد دان  در این گزارش گفت: "در حالی که اختلال در عرضه به دلیل کروناویروس برای خودروسازان ایجاد شده است، کاهش شدید تقاضا می تواند برای آنها خطرناک تر باشد."  

همچنین، برای تشویق مردم به خرید خودرو، مقامات به آنها یارانه نقدی حداکثر 1400 دلار برای هر خودرو پیشنهاد می دهند. امید است تجارت خودرو در چسن با باز شدن مدارس و فرا رسیدن فصل سفر تابستان، تقاضا برای اتومبیل بازگردد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала