ضرب الاجل آمریکا به کاراکاس

© Sputnik / Valeriy Melnikovماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا، رئیس جمهور ونزوئلا را به تجارت موادمخدر متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه اعلام نمود که اتهام آمریکا به رئیس جمهور ونزوئلا در تجارت موادمخدر و تهدید آغاز عملیات در کشور را می‌توان اولتیماتومی علیه مقامات قانونی کشور دانست.

زاخارووا در کنفرانس مطبوعاتی روز 9 آوریل در این خصوص گفت:«حل و فصل مسائل ونزوئلا باید از راه مسالمت‌آمیز و از سوی ساکنان کشور صورت گیرد و نه از خارج تحمیل شود. این امر هم برای ارزیابی اوضاع بطورکلی و هم در شرایط شیوع همه‌گیر کروناویروس در جهان حائز اهمیت است. از اینرو به گمان ما، ابتکار دمکراتیک‌سازی ونزوئلا که از سوی وزارت خارجه آمریکا مطرح شده است، حتما در یک عصر دیگر تهیه دیده شده است.

با برررسی آن در کنار مجموعه گام های دیگری که در روزهای اخیر از سوی واشنگتن برداشته شده‌اند، اتهامات عجیب غریب و نسبت دادن گناهان غیرواقعی به رهبری ونزوئلا ، آغاز تمرینات بزرگ مقیاس نظامی آمریکا در نزدیکی سواحل ونزوئلا و اقدامات دیگر، ایده مطرح شده از سوی آمریکا را نمی توان جستجوی راهی برای رسیدن به توافق ملی دانست، بلکه اولتیماتوم به مقامات قانونی یک کشور مستقل  تلقی نمود.

ادامه افزایش بهای نفت در شرایط تخفیف قرنطینه کرونایی در جهان  - اسپوتنیک ایران
حراج نفت ونزوئلا به قیمت باورنکردنی

مسکو از تماس با واشنگتن در رابطه با مسأله ونزوئلا خودداری نمی کند، اما قصد ندارد موضع اصولی و ارزیابی اوضاع را تغییر بدهد. در این روزها، ما خبری شنیدیم دال براینکه، واشنگتن برای بررسی و بحث موضوع ونزوئلا با ما ابراز آمادگی کرده است. ما از این تماس ها دوری نمی کنیم، اما ارزیابی آنچه در حال وقوع است را تغییر نخواهیم نداد. ایده آمریکایی درحالی مطرح شده است که تحریم های آمریکا تأثیر مهلکی بر وضعیت اجتماعی – اقتصادی ونزوئلا می گذارد».

وزارت دادگستری ایالات متحده با انتشار اتهاماتی علیه ، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا و دیگر مقامات این کشور، ادعا کرد که آنها در قاچاق مواد مخدر دست داشته اند ، مقامات ایالات متحده برای گیر انداختن مادورو پاداش 15 میلیون دلاری و برای گیر انداختن بقیه مقامات ونزوئلا که نامشان در کیفرخواست ذکر شده، پاداش 10 میلیون دلاری اعلام کرده اند.

مادورو به چهار اتهام متهم شده است: «شرکت در توطئه برای قاچاق مواد مخدر»، «توطئه با هدف قاچاق کوکائین به ایالات متحده»، «داشتن اسلحه و وسایل خرابکاری و استفاده از آنها» به عنوان بخشی از توطئه فوق الذکر و همچنین توطئه برای استفاده از چنین سلاح هایی.

وزیر خارجه ونزوئلا، اتهامات مربوط به قاچاق مواد مخدر و تروریسم علیه رهبران پیشین و فعلی این کشور را «شکل جدیدی از کودتا» خواند و طرح این اتهامات را در رابطه با وضعیت سیاسی داخلی آمریکا دانست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала