پیشنهاد کمک آمریکا به ایران به تحریم ها ربطی ندارد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر مایک پمپئو
مایک پمپئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمک بشر دوستانه به ایران و ونزوئلا تحت تحریم های ایالات متحده قرار نمی گیرد و واشنگتن به این دولت ها پیشنهاد کمک می دهد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه ای با برخی روزنامه از جمله «بیلد» آلمان در این خصوص صحبت کرد.

پمپئو بیان داشت: « در این دومورد یعنی ونزوئلا و ایران به ویژه ایران که به شدت از اپیدمی کروناویروس در رنج است ، تحریمی نیست که مانع رسیدن کمک های بشردوستانه به این کشور باشد.»

وی افزود: « آمریکا به ایران و ونزوئلا پیشنهاد ارسال کمک بشردوستانه داد. این موضوع به کره شمالی نیز مربوط است.»

پمپئو گفت: « در واقع اوضاع اینطور است، کشورهایی که می خواستند به ایران کمک بفرستند این کار را کردند. بنابراین ما معتقدیم که اقدامات موجود (تحریم ها) کاملا متناسب است.» وی افزود: « ما می دانیم که سخن در خصوص بحران بشری است.»

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: « اما ما این مسئله را در اولویت داریم که هر دولتی در وهله اول باید مسئولیت مردم خود را برعهده بگیرد و برای آنها تصمیمات خوبی اتخاذ کند.»

وی معتقد است که ایران نقش برجسته ای در مسئله حمایت مالی تروریست ها برعهده دارد.

و اگر از تاریخ درس بگیریم می دانیم که ملت ایران ممکن است این پول ها ( کمک های بشردوستانه) را نبینند، پول ها برای خرید لوازم پزشکی صرف نمی شود بلکه با فساد مالی مقامات هدر می رود. چنین اقداماتی تاریخچه طولانی دارند. آنها این پول ها را برمی دارند که برای کمک های بشر دوستانه ارسال شده است  آنرا به جیب خودشان و ریزند و یا به جیب نمایندگان تروریست شان.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала