ساخت جدیدترین گلوله جنگی در روسیه

© Photo / Public domain/United States Marine Corpsساخت جدیدترین گلوله جنگی در روسیه
ساخت جدیدترین گلوله جنگی در روسیه   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در روسیه، بی صداترین گلوله برای شلیک سلاح های جنگی ساخته شد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت دولتی روسیه Rostec گزارش داده است که بی صداترین گلوله نظامی را ساخته است.

تحسين رسانه های غربی از کالیبر بسيار قدرتمند روسي  - اسپوتنیک ایران
تحسين رسانه های غربی از کالیبر بسيار قدرتمند روسي

کارشناس نظامی ماکسیم پوپنکر از موسسه تحقیقات مرکزی مهندسی شرکت دولتی روستک اعلام نمود که این شرکت توانسته است گلوله تیراندازی با اسلحه را بسازد.

این گلوله کالیبر نه میلی متری قادر به نفوذ به لایه دوم محافظت زره ها است. خاطرنشان می شود که پیش از این گلوله های تیراندازی به دلیل کم بودن سرعت - حدود 200-300 متر در ثانیه نمی توانستند به لایه دوم دفاعی سلاح های زرهی نفوذ کنند. گلوله هایی که با سرعت 400 متر در ثانیه پرواز می کنند، از پس این کار بر می آیند.

توسعه دهندگان شرکت روستک، در این راستا جرم گلوله را افزایش داده و در انتهای جلوی هسته کالیبر، یک برش افزودند. در این اطلاعیه آمده است که سازندگان با حفظ قدرت نفوذ بیشتر در گلوله ها، موفق به دستیابی به شلیک با صدای خاموش شدند.

این کارشناس نظامی، مورخ سلاح، خالق دائرالمعارف آنلاین اسلحه های کوچک در قرن 20 و 21 این پیشرفت را بسیار پراهمیت می داند.

پیش از این در خبرها آمده بود که فشنگ یا کالیبر جدید روسیه به اندازه 55 در 12.7 میلی متری، مورد تحسين رسانه هاي آمريکايي قرار گرفته است. نشنال اينترست در این خصوص نوشت: کالیبر جدید روسیه به اندازه 55 در 12.7 میلی متر یکی از "غیرمعمول ترین کاليبرهاي موجود در جهان است"، زیرا دارای قدرت آسیب رسان "بسیار قدرتمند" است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала