توقف در پرونده بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

© Sputnik / Mazyar Asadiتوقف در پرونده بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی
توقف در پرونده بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد که بازخوانی جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به دلیل کرونا متوقف شد و پس از عادی شدن شرایط دوباره به این موضوع باز می گردیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، وزیر راه و شهرسازی ایران محمد اسلامی در خصوص اینکه چرا برخی کشورها اصرار دارند که جعبه سیاه به خارج از ایران برای بازخوانی و بازسازی برود؟ اظهار کرد: مسئله چندان پیچیده‌ای نیست. عمدتا آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که از هر حادثه ای یک اتفاق تروریستی درست کنند. اما ما در کمیته بررسی سانحه در حال بررسی هستیم و اوکراین و شرکت سازنده جزو لاینفک آن هستند. 

کانادا - اسپوتنیک ایران
جمع‌آوری دو و نیم میلیون دلار برای بازماندگان انهدام هواپیمای اوکراینی

وی ادامه داد: به محض اینکه شرایط آماده شود، بازخوانی جعبه سیاه آغاز شده اما کرونا کار را متوقف کرده و در حال حاضر بررسی میدانی، انجام آزمایش‌های قطعات تمام شده و پس از این وضعیت بازخوانی جعبه سیاه را دنبال می‌کنیم. جعبه سیاه هواپیما دو حافظه دارد که حافظه اول برای گفت‌وگوهای ابتدایی خلبان با برج مراقبت است و حافظه دوم دستوراتی است که به خلبان داده می‌شود و درون این جعبه سیاه ذخیره می‌شود. به این دو حافظه جعبه سیاه می‌گویند.

اسلامی ادامه داد: همه شرکت‌هایی که هواپیمایشان دچار سانحه می‌شود نرم افزاری از سوی کمپانی سازنده به آنها داده شده که درون آن دیتا وجود دارد. اما هیچ شرکتی این نوع هواپیمای اوکراینی را در ایران پرواز نمی‌دهد، بنابراین نرم افزار بازخوانی جعبه سیاه آن را نداریم.

یادآور می شود یک فروند هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی اوکراین بامداد چهارشنبه 18 دی با 176 مسافر و خدمه پروازی در حال ترک تهران به مقصد کی‌یف، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد که در این حادثه  همه مسافران و خدمه هواپیما جان باختند. مقامات ایرانی ابتدا هر گونه دخالت در این حادثه را تکذیب کردند، اما یازدهم  ژانویه اعلام کردند که این هواپیما توسط پدافند ایران ساقط شده است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала