نظامیان ترکیه، مردم حسکه را تشنه گذاشتند

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر سوریه
سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیش از یک میلیون جمعیت شهر الحسکه و مناطق اطراف آن بدون آب ماندند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)،نظامیان ترکیه بیش از یک میلیون جمعیت شهر الحسکه و مناطق اطراف آن را بدون آب گذاشتند.

محمود عکله، رئیس اداره آب حسکه در اینباره گفت:«نیروهای ارتش ترکیه از ادامه کار کارگران ایستگاه پمپاژ آب «علوک» جلوگیری کردند. باید آب به ایستگاه باز گردد، چرا که هیچ راه دیگری برای رساندن آب به بیش از یک میلیون جمعیت شهر حسکه و مناطق اطراف آن وجود ندارد.

توصیه وزیر بهداشت ترکیه به خواندن تولستوی در زمان قرنطینه - اسپوتنیک ایران
توصیه وزیر بهداشت ترکیه به خواندن تولستوی در زمان قرنطینه

شورای شهر حسکه برای حل مشکل آب شرب اهالی از تانکرهای آب استفاده کرد تا مشکل چاه‌های آب «علوک» و ایستگاه پمپاژ آب حل شود. نیروهای مسلح وابسته به ارتش ترکیه چند روز بود که آب شرب شهر حسکه را قطع کرده بودند».

این در حالی است که صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) با انتقاد از اقدام ترکیه در قطع آب آشامیدنی شهر حسکه سوریه تأکید کرد که این اقدام، زندگی حدود نیم میلیون سوری را در شرایطی که دنیا با ویروس کرونا مقابله می‌کند، به خطر می‌اندازد.

این در حالی است که مردم این منطقه برای مقابله با ویروس کرونا که همه کشورهای جهان و بتازگی سوریه را نیز درگیر کرده، برای مبارزه با این ویروس نیاز به آب و شست وشوی مرتب دست‌های خود دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала