دعوای ترکیه و عربستان بر سر کرونا

© Fotolia / Tolgaildunترکیه
ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ریاض اطلاع رسانی کافی درباره شیوع کرونا انجام نداده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «آناتولی»، وزیر کشور ترکیه عربستان را به پنهان‌کاری آمار مرتبط با شیوع کرونا در میان حجاج عمره گذار متهم کرد و گفت ریاض اطلاع رسانی کافی درباره شیوع کرونا انجام نداده است.

سلیمان صویلو در این ارتباط با اشاره به تائید تست مثبت کرونای اولین شهروند ترکیه‌ای بازگشته از حج در عربستان، گفت:«مقامات دولتی سعودی به ترکیه و دیگر کشورهای جهان از شیوع ویروس کرونا در میان عمره‌گزاران هیچ خبر نداده بودند».

آنکارا - اسپوتنیک ایران
آیا تهران از آنکارا انتقام خواهد گرفت؟

وزیرکشور ترکیه در عین حال تاکید کرده که اقدامات لازم و مقتضی در کشورش برای مقابله با کرونا در حال انجام است. هرچند بازارها به هیچ وجه تعطیل نخواهد شد و در عوض قوانین محدود کننده زیادی اجرا می‌شود و افراد به هنگام ورود و خروج از بازارها چک می‌شوند.

آمار مبتلایان به کرونا در ترکیه تا کنون 2433 مورد عنوان شده که از این تعداد 59 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس تازه ترین آمار جهانی، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان در حال گسترش است. تا روز 25 مارس، شمار کل مبتلایان این ویروس438749  نفر و قربانیان آن 19675 نفر اعلام شده است.

بر اساس آمار جهانی تا کنون 2077 نفر در ایران جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. براساس همین آمار، شمار کل مبتلایان در ایران نیز به 27017 نفر می رسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала