کووید-19 در جهان می‌تازد

© REUTERS / Evgenia Novozheninaظریف
ظریف - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف: حتی بزرگترین اقتصاد جهان نیز برای مقابله با کرونا نیازمند کمک‌های بین‌المللی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، وزیر امور خارجه ایران در پیامی توییتری با یادآوری اینکه حتی بزرگترین اقتصاد جهان نیز برای مقابله با کرونا نیازمند کمک‌های بین‌المللی است، از کشورهای دیگر خواست که نظاره‌ کردن تحریم‌های آمریکا نباشند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز 26 ماه مارس در پیامی توییتری نوشت: کووید19 در جهان می‌تازد و از هیچ ملتی چشم نمی‌پوشد. حتی بزرگترین اقتصاد جهان هم برای مقابله با این همه‌گیری نیازمند کمک دیگران است، اما همچنان حاضر به توقف تروریسم اقتصادی علیه ایران نیست. آیا ایالات متحده خواستار یک «همه‌گیری همیشگی» است؟ ضرورت اخلاقی است که نظاره کردن به تحریم‌های قلدر متوقف شود.

ظریف: آمریکا واردات دارو به ایران را هدف قرار داده است - اسپوتنیک ایران
ظریف: آمریکا واردات دارو به ایران را هدف قرار داده است

ظریف در این پیام خبری را از وال‌استریت ژورنال بازنشر کرد که حاکی است دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با «مون جائه این» همتای کره‌ای خود خواستار کمک برای مقابله با شیوع کرونا شده است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز 25 ماه مارس گفت که فشار حداکثری بر ایران ادامه می‌یابد.

با وجود ادعاهای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو، تحریم‌های غیرانسانی واشنگتن مانع دسترسی ایران به دارو و اقلام بهداشتی برای بهبود مبتلایان و پیشگیری از ویروس کرونا شده است.

پیشتر ظریف نیز در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد که این نهاد جهانی و کشورهای عضو به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده علیه ایران توجه نکنند و در ادامه خواست که تحریم‌ها برداشته شود.

ظریف خاطر نشان کرد:«در حالی که کووید-19 در حال تحمیل خسارات گسترده و سنگین به ایران است، باید در نظر داشته باشیم که ویروس‌ها بین ما تمایزی قائل نمی‌شوند. ما انسان‌ها نیز نباید در مبارزه با ویروس‌ها تبعیض آمیز رفتار کنیم».

​بر اساس تازه ترین آمار جهانی، شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان در حال گسترش است. تا روز 25 مارس، شمار کل مبتلایان این ویروس438749 نفر و قربانیان آن 19675 نفر اعلام شده است.

بر اساس آمار جهانی تا کنون 2077 نفر در ایران جان خود را در اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. براساس همین آمار، شمار کل مبتلایان در ایران نیز به 27017 نفر می رسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала