فرمانده سپاه: نیازی به کمک امریکایی ها نداریم

© Photo / IRNAفرمانده سپاه: نیازی به کمک امریکایی ها نداریم
فرمانده سپاه: نیازی به کمک امریکایی ها نداریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اعلام کرد اینکه آمریکایی ها می گویند می خواهند به ملت ایران در این شرایط کمک کنند چیزی جز عوام فریبی نیست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر ،  سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه امروز(پنج شنبه) در حاشیه بازدید از رزمایش دفاع بیولوژیک نیروی زمینی سپاه در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر کمک به ملت ایران، گفت: اینکه آمریکایی ها می گویند می خواهند به ملت ایران در این شرایط  کمک کند چیزی جز عوام فریبی نیست آنها خودشان گرفتار شیوع این ویروس شده اند و زیرساخت های بهداشتی آنها قادر نیست که در مقابله با این پدیده از مردم آمریکا محافظت کند.

پاسخ رهبر ایران به پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در کنترل ویروس کرونا - اسپوتنیک ایران
پاسخ رهبر ایران به پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در کنترل ویروس کرونا

وی افزود: اگر ملت آمریکا نیاز به کمک دارند ما می توانیم به آنها کمک کنیم ولی نیازی به کمک آنها نداریم. 

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: خصوصیت که آمریکایی ها نسبت به ملت ایران دارند دشمنی است؛ رئیس جمهور آمریکا ملت ایران را تروریست خطاب کرد و ملت ما را تحت فشار و تحریم اقتصادی قرار داده‌اند تا مردم دچار مشکلات معیشتی شوند اما خوشبختانه در این مسیر نیز با لطف خدا ناموفق بودند. 

سرلشکر سلامی در ادامه با اشاره به اقدامات سپاه در مقابله با ویروس کرونا،اظهار داشت: مجموعه بیمارستان های سیار نیروی زمینی سپاه و همین‌طور نیروی دریایی سپاه تمام تجهیزات یک بیمارستان کامل و ثابت را در اختیار دارد و این بیمارستان‌ها قابلیت گسترش را دارد و این ویژگی را دارد که می‌توان به راحتی آنها را به کانون‌های آلودگی بیماری انتقال داد.

وی با اشاره به برپایی ۱۰ بیمارستان سیار و صحرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مناطق آلوده در استان‌های مختلف کشور، گفت: ما از ابتدای گسترش ویروس کرونا در کشور پای کار آمده ایم و این قابلیت و ظرفیت وجود دارد که تعداد بیمارستان های سیار و صحرایی خود را در صورت نیاز گسترش دهیم. 

فرمانده کل سپاه با اشاره به رزمایش دفاع بیولوژیک نیروی زمینی سپاه، اظهار داشت:این یک رزمایش واقعی بود که نیروی زمینی سپاه با استفاده از امکانات و رفع آلودگی متعددی که در سطح یگان‌های این نیرو موجود است برگزار کرد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه ما آمادگی برای مقابله با جنگ های بیولوژیک را همواره در دستور کار داریم،: گفت: پیش بینی می کنیم که احتمال درگیری در جنگ‌های هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک وجود دارد. 

وی با بیان اینکه ما تجربه درگیری در جنگ شیمیایی را در دوران دفاع مقدس داریم،گفت: البته جنگ های بیولوژیک از ویژگی ویژگی خاصی برخوردار هستند و ما از ابتدا تلاش کردیم با استفاده از تجارب دفاع مقدس زیرساخت‌های دفاع بیولوژیک را نیز گسترش دهیم. این بیماری کرونا به ما کمک کرد آنچه را آماده کرده بودیم در معرض یک آزمون عملی قرار دهیم و تحت شرایط عملیات واقعیت تست کنیم. 

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: تمام تجهیزات ما برای رفع آلودگی از مراکز پر تجمع مانند ترمینال‌های مسافربری و خطوط ریلی در اقصی نقاط کشور بسیج می‌شوند، عملیات همچنان ادامه پیدا خواهد کرد ما در این رزمایش سعی کردیم نمایشی از این توانمندی ها و تجهیزات را برای مردم به نمایش بگذاریم. 

سرلشکر سلامی گفت:هرکجا مخاطره ای ملت ایران را تهدید کند طبیعی یا غیرطبیعی سپاه وظیفه خود می‌داند از ابتدا تا انتهای کار کمک مردم  باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала