نخستین مرگ از ویروس جدید در چین

© REUTERS / Tingshu Wangنخستین مرگ از ویروس جدید در چین
نخستین مرگ از ویروس جدید در چین  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در چین نخستین مرد در یک اتوبوس در اثر هانتاویروس درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از توییتر گلوبال تایمز، یکی از ساکنان استان یوننان در چین در وسیله حمل و نقل عمومی که عازم شهر دیگری بود، درگذشت. پزشکان تمام مسافران را در محوطه مسافر در همان اتوبوس معاینه کردند تا کسی به این ویروس آلوده نشده باشد. این اولین مرگ ثبت شده از یک هانتاویروس است.


نحوه عملکرد کرونا ویروس بر بدن انسان + ویدئو 
 - اسپوتنیک ایران
نحوه عملکرد کرونا ویروس بر بدن انسان + ویدئو

گسترش هانتا ویروسها از طریق جوندگان اتفاق می افتد. علاوه بر ای ، مواردی وجود دارد که عفونت پس از نیش برخی از گونه های خفاش و حشرات رخ داده است. انتقال بیماری از انسان به انسان ویژگی هانتاویوسی ها نیست. با این وجود در آرژانتین و شیلی چند مورد در خصوص انتقال انسان به انسان ثبت شده است.

گفتنی است، نزدیک به سه ماه است که جهان با ویروس کرونا در گیر است. نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است. اکنون با گذشت دو ماه شیوع این ویروس در چین کاهش یافته است و به کشورهای دیگر راه یافته است. در ایران از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش این بیماری به مدت دو هفته در خانه بمانند تا همگان بتوانند این بیماری را ریشه کن کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала