تانک T-95 روسیه کابوسی برای ناتو

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر تانک T-95 روسیه کابوسی برای ناتو
تانک T-95 روسیه کابوسی برای ناتو  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مجله آمریکایی نشنال اینترست از مزیت و برتری تانک تی 95 روسیه بر تانک های مشابه در ناتو خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله نشنال اینترست، تانک جنگی T-95 روسیه ، که تولید آن در آستانه فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آغاز شد ، "رویای هر راننده تانک" بود که در صورت بهره برداری آن، این تانک تبدیل به "کابوسی" برای ناتو می شود.

هند تصمیم گرفت ۴۰۰ تانک T-90S روسی خریداری کند - اسپوتنیک ایران
هند تصمیم گرفت ۴۰۰ تانک T-90S روسی خریداری کند

در این مقاله آمده است: "این تانک بسیار متحرک، کاملاً زره پوش، دارای قدرت شلیک عالی" است. به گفته نویسنده این مقاله، این تانک مجهز به اسلحه 152 میلی متری است از هر نوع تانک مشابه خود از جمله بیشتر تانک های غربی مسلح به اسلحه های 120 میلی متری مجهز هستند از جمله تانک شرکت آلمانی Rheinmetall، برتری دارد.

به لطف توپ 152 میلیمتری در این تانک، T-95 دامنه بیشتری برای حرکت خواهد داشت، بر روی این مخزن بایدد نسخه اولیه موتور دیزل را نصب کنند که اکنون در T-14 آرماتا مورد استفاده قرار می گیرد.

اگرچه هیچ گونه اطلاعاتی کامل در خصوص وسیله نقلیه جنگی تانک تی 95 در دست نیست ، اما به احتمال زیاد T-95 مجهز به سیستم دفاعی فعال پویا خواهد بود.

لازم به ذکر است که " T-95 " در سال 1988 با هدف ایجاد تانکی آغاز شد که از بیشتر وسایل نقلیه زرهی اتحاد آتلانتیک شمالی پیشی بگیرد. اتحاد جماهیر شوروی ابراز امیدواری كرد كه T-95 دامنه شلیك مؤثرتری داشته باشد، ماندگاری را افزایش دهد و شلیک های قدرتمندتری را نسبت به مدلهای قدیمی تانكهای شوروی ارائه دهد.

به طور ویژه، تیم توسعه تانک "T-95" یک کابین خدمه جداگانه متشکل از سه نفر را در داخل بدنه خودروی جنگی قرار دادند و برج را به صورت اتوماتیک ساختند. این ایده، بعداً در “T-14” اعمال شد.

علاوه بر این، به نوشته این نشریه، T-95 مجهز به تصویربرداری حرارتی و نوری با سطح زوم بالا و همچنین تصویربرداری راداری بود. که این امکان را به تانک می داد که در خارج از خط دید، اهداف را مورد مورد اصابت شلیک خود قرار دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала