آیا تحریم‌ها علیه ایران در بحران کرونا لغو خواهند شد؟

© AFP 2023 / Nicholas Kamm کنگره امریکا
 کنگره امریکا   - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دولت ترامپ برای لغو تحریم های علیه ایران در بحبوحه شیوع کرونا تحت فشار قرار گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به برخی منابع خبری،تعدادی از اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش هستند دولت ترامپ را تحت فشار قرار دهند تا در بحبوحه شیوع کرونا تحریم‌ها علیه ملت ایران را لغو کند.

بر این اساس، الکساندریا اوکازیو کورتز با حمایت تنی چند از سناتورها و اعضای مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را خطاب به مایک پمپئو و استیو منوچین وزیران امور خارجه و خزانه داری آمریکا تهیه کرده که خواستار لغو تحریم‌ها علیه ملت ایران در بحبوبه شیوع ویروس کرونا است.

سندرز: تحریم ها علیه ایران باید لغو شود - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سندرز: تحریم ها علیه ایران باید لغو شود

ایلهان عمر، عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا و همچنین برنی سندرز و الیزابت وارن دو سناتور ارشد دمکرات آمریکایی که این نامه را امضا کرده‌اند، به همراه کورتز در تلاش هستند تا حمایت دیگر قانونگذاران آمریکایی را نیز برای تحت فشار گذاشتن دولت ترامپ جلب کنند.

در این نامه با تاکید بر اینکه تحریم‌های گسترده آمریکا با محدود کردن امکان واردات کالاها و داروهای پزشکی به بخش سلامت ایران آسیب زده است، به گزارش اکتبر 2019 دیده‌بان حقوق بشر اشاره شده که در آن آمده است: کمپین «فشار حداکثری» ایالات متحده توان نهادهای ایرانی برای تامین مالی واردات کالاهای بشردوستانه، از جمله داروهای ضروری و تجهیزات پزشکی را به شدت محدود کرده است.

تحریم‌های آمریکا با هدف قرار دادن کلیت اقتصادی که بیش از 80 میلیون جمعیت را تامین می‌کند، تهیه ملزومات اولیه مثل لوازم بهداشتی را برای ایرانیان دشوار کرده است.

در این نامه همچنین تاکید شده که رفع تحریم‌ها باید شامل بخش‌های عمده اقتصاد ایران از جمله صنایع غیرنظامی و بخش بانکی و صادرات نفت ایران باشد و دست کم تا زمانی که بحران به گفته کارشناسان ادامه خواهد یافت، تداوم داشته باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала