پس از کرونا، زمین کافی برای پارک هواپیماها وجود ندارد

CC BY-SA 2.0 / JTOcchialini / C-GWSZ WestJet Disney World Taxiپس از کرونا، زمین کافی برای پارک هواپیماها وجود ندارد
پس از کرونا، زمین کافی برای پارک هواپیماها وجود ندارد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمبود فضای خالی برای پارک کردن هواپیماهایی که پس از همه گیری کرونا ویروس نمی توانند پرواز کنند، به یک بحران برای فرودگاه ها تبدیل شده است.

به گزارش اسپوتنیک، بیماری همه گیر کرونا ویروس اکثر کشورها را مجبور کرده است که مرزهای خود را ببندند و شرکتهای هواپیمایی تعداد پروازهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. با توجه به اینکه پروازهای کمتری وجود دارد، بخشی از خدمه هواپیما ها به مرخصی اجباری اعزام شده اند و هواپیما ها باید موقتاً در پارکینگ قرار گیرند. و این به یکی از چالش های صنعت هواپیمایی تبدیل شده است. 

توقف پروازهای مسافربری امارات ایر به دلیل شیوع کرونا ویروس - اسپوتنیک ایران
توقف پروازهای مسافربری امارات ایر به دلیل شیوع کرونا ویروس

به سادگی فضای کافی در زمین وجود ندارد که بتواند تمام هواپیما ها در خود جای دهد. به ویژه با توجه به این واقعیت که انتقال هواپیماها به پارکینگ های از راه دور غیرممکن است، وضعیت به ویژه حاد شد. اکثرا شرکت ها قصد دارند از فرودگاه های اصلی و مراکز اصلی خود برای اسکان هواپیماها استفاده کنند، اما این امر برای همه هواپیماهای جهان امکان پذیر نیست.

به عنوان مثال ، لوفت هانزا آلمان در حال حاضر 150 فروند هواپیما از جمله کل ناوگان ایرباس A380s خود را در پارکینگ گذاشته است - این شرکت مناطقی را در فرودگاه های فرانکفورت و هامبورگ و همچنین فرودگاه برلینبورگ اشغال کرده است که به بهره برداری نرسیده است. شرکتهای هواپیمایی آمریكایی دلتا ایرلاینس همچنین هواپیماهای خود را در چندین فرودگاه آمریكایی مستقر کرده است، اما جا برای همه هواپیماهای خود ندارد.

از سوی دیگر نمی توان هواپیما ها را در بیابان پارک کرد، زیرا آب و هوای خشک و گرم موجب آسیب به بدنه هواپیما می شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала