دلیل امتناع ترامپ از دادن پاسخ شدید به حمله در عراق

© REUTERS / Jonathan Ernstتوضیحات ترامپ درباره دلیل ماسک نزدن وی
توضیحات ترامپ درباره دلیل ماسک نزدن وی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریكا به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در ایران از دادن پاسخ جدی به حمله جدید به پایگاه ائتلاف غربی در عراق كه به گفته واشنگتن كتائب حزب الله، گروه تحت حمایت تهران در آن دست داشت، خودداری كرد.

به گزارش اسپوتنیک،  این مطلب را شبکه تلویزیونی NBC با استناد به مقامات امریکایی معرفی نشده اعلام کرده است.

هفته گذشته ترامپ در دیدار با مشاوران امنیتی خود ابراز نگرانی کرد که در صورت نشان دادن واکنش سخت به تهران ، ایالات متحده با توجه به وضعیت دشوار ایران وجهه و اعتبار خود را از دست می داد . کاخ سفید به طور رسمی در مورد این خبر اظهار نظر نکرده است.

عراق - اسپوتنیک ایران
ترامپ، ایران را مسئول حمله به پایگاه ائتلاف در عراق دانست

چین ، ایتالیا و ایران از نظر تعداد مبتلایان  به ویروس کرونا در جهان پیشتاز هستند . تا به حال 18407 مورد ابتلا به بیماری کرونا در ایران به ثبت رسیده است که از این تعداد 1284 مورد کشنده بوده و تقریبا 6 هزار نفر بهبود یافتند. در آمریكا بیش از 9 هزار مورد تأیید شده ابتلا به ویروس کرونا  COVID-19 ، 150 نفر جان باخته اند.

پیشتر ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده برای مبارزه با گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش، گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه) حمله موشکی به پایگاه‌ نظامی در عراق که در نتیجه آن پنج نفر زخمی شدند، را تأیید كرد.

سرهنگ مایلز کوگینز، سخنگوی ائتلاف در توئیت خود نوشت: ائتلاف تأیید می‌کند که در 14 مارس در ساعت 11:21 (به وقت تهران) دست کم 25 موشک 107 میلی متری به اردوگاه نظامی التاجی در عراق، جایی که نیروهای ائتلاف در آن مستقر هستند، اصابت کرده است. سه نیروی نظامی ائتلاف و دو عراقی مجروح شده‌اند.

تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق نیز به نوبه خود به خبرگزاری عراق گفت که دو سرباز از نیروهای پدافند هوایی این کشور زخمی شده‌اند که حال آنها وخیم است.

پس از آن ، ایالات متحده حملات هدفمندی را به پنج انبار تسلیحاتی گروه كتائب حزب الله در عراق انجام داد. سرویس های امنیتی عراق گزارش دادند که شش نفر در اثر حملات هوایی آمریکا به چندین مکان در عراق از جمله فرودگاه در دست ساخت کربلا جان خود را از دست دادند. نیروهای مسلح عراق حمله نیروی هوایی آمریكا را محكوم كرده و خاطرنشان كردند كه "این حملات اصل همکاری را نقض می كند". پیش از این ، وزارت امور خارجه ایران در ارتباط با اظهارات واشنگتن مبنی بر اینکه تهران مسئول حمله به پایگاه ائتلاف غربی در عراق است ، به ایالات متحده اعتراض کرده بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала