اخراج دو دیپلمات ایرانی از افغانستان به اتهام جاسوسی

© Sputnik / Alexander Grashenkov /  مراجعه به بانک تصاویر افغانستان
افغانستان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
و دیپلمات ایرانی در کابل به دلایل فعالیت استخباراتی و عضویت در سپاه از کشور اخراج شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « Tolo News»، دو دیپلمات ایرانی در افغانستان به دلایل فعالیت‌های استخباراتی و عضویت در شاخه قدس سپاه پاسداران ایران از کشور اخراج شدند.

اعلام شده است که محمد رضا عبدالله آبادی، رایزن فرهنگی سفارت ایران در کابل، در واقع برای انجام فعالیت‌های استخباراتی در اسفند سال 1394 خورشیدی به افغانستان رفته بود. جعفر فتح آبادی دیپلمات دیگر ایرانی سه ماه پیش از سوی حکومت افغانستان اخراج شد. اعلام شد که او عضو با تجربه شاخه قدس سپاه پاسداران ایران است. جعفر فتح آبادی از سال 1387 تا سال 1392 خورشیدی کنسول ایران در ننگرهار بود.

رئیس موساد هم قرنطینه شد - اسپوتنیک ایران
تاثیر کرونا بر فعالیت سازمان جاسوسی اسرائیل

ایران در واکنش به این کار، یک دیپلمات افغانستان را از سفارت این کشور در تهران و دیپلمات دیگر را از کنسولگری افغانستان در مشهد اخراج کرده ‌است.

در عین حال، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام نمود که روابط کابل – تهران عادی است و فعالیت نمایندگی‌های سیاسی هر دو کشور بدون وقفه ادامه دارند.

سفارت ایران در کابل نیز اعلام کرد که در حال حاضر نمایندگی‌های سیاسی و کنسولگری ایران و افغانستان در شهرهای دو کشور کاملا فعال هستند. در رابطه با کاهش مقطعی شمار معدودی از دیپلمات ها، این امر چند ماه پیش و با صلاحدید دو دولت صورت گرفت و برخی ادعاهای مطرح شده در این رابطه، عمدتاً گمانه زنی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала