آیا وزارت بهداشت ایران ورود کرونا را دیر اعلام کرد؟

© REUTERS / Pichi Chuangآیا وزارت بهداشت ایران ورود کرونا را دیر اعلام کرد؟
آیا وزارت بهداشت ایران ورود کرونا را دیر اعلام کرد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون وزیر بهداشت ایران اعلام نمود که مدت ها طول کشید که خود چینی‌ها متوجه بیماری شوند و همزمان با کرونا در ایران با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه بودیم، به همین دلیل دیر متوجه ورود کرونا ویروس به ایران شدیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، دکتر رضا ملک‌زاده معاون وزیر بهداشت ایران در خصوص دیر مطلع شدن از ورود ویروس کرونا به ایران اظهار کرد: سیستم بهداشتی کشور ما برای سلامتی و جان مردم بالاترین اهمیت را قائل است، ما در اولین فرصتی که اطلاع پیدا کردیم ویروس وارد ایران شده است، آن را اعلام کردیم. ممکن است مدتی، مانند تمام کشورهای دنیا، متوجه وجود ویروس در کشور نبوده باشیم، اما به محض اطلاع، آن را اطلاع‌رسانی کردیم.

در یک روز در استان هوبی چین هیچ مورد مبتلا به کرونا ویروس ثبت نشد  - اسپوتنیک ایران
در طی یک روز در استان هوبی چین هیچ مورد ابتلا به کرونا ویروس ثبت نشد

وی در ادامه گفت: نمی‌توان تاریخ دقیق شروع بیماری را عنوان کرد اما کرونا حدوداً دو ماه در چین بود و از زمانی که وارد چین شد چندهفته طول کشید که ما متوجه این بیماری شویم و این روند در تمام دنیا به همین ترتیب بوده است.

ملک‌زاده با بیان اینکه همزمان با کرونا، در جهان و کشورمان با اپیدمی آنفلوآنزا مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: بیماری کرونا علائم مشابه آنفلوآنزا داشت و زمانی که کرونا وارد کشور شد ممکن است برخی از بیمارانی که مبتلا به کرونا بوده‌اند را بیمار مبتلا به آنفلوآنزا حساب کرده باشیم زیرا در آن زمان هنوز کرونا تست نداشت و به عنوان یک بیماری در ایران مطرح نشده بود.

ملک زاده گفت: حدود 170 کشور درگیر این بیماری شده‌اند، یکی از علل ورود کرونا به کشور می‌تواند پروازها باشد اما ما تنها کشوری نبودیم که این پروازها را داشته‌ایم بلکه بسیاری از کشورها روابط هوایی خود را برقرار کرده بودند.

گفتنی است، کشور چین پس از دو ماه و نیم توانسته است انتشار این ویروس را تا حد فوق العاده ای کاهش دهد. استان هوبی در طی روز گذشته، تنها یک مورد عفونت در کل استان عفونت به کرونا ویروس را ثبت کرده است. در ووهان، 11 نفر جان باختند، 10 نفر از آنها در ووهان، و دیگری در شیاگان زندگی می کند. مردم چین با ماندن در خانه و رعایت نکات ضروری بهداشتی در عدم پخش این ویروس امکان مهار کرونا ویروس را یافتند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала