خواندن نمازهای جماعت در عربستان ممنوع شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / خواندن نمازهای جماعت در عربستان ممنوع شد
خواندن نمازهای جماعت در عربستان ممنوع شد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نمازهای جمعه و جماعت در عربستان به دلیل نگرانی از گسترش کرونا تا اطلاع ثانوی متوقف می شود.

به گزارش اسپوتنیک، هیأت دینی سعودی موسوم به «هیأت علمای سعودی» با تعویق اقامه نمازهای جمعه و جماعت در این کشور به دلیل نگرانی از گسترش کرونا ویروس موافقت کرد.

نهاد دینی عربستان سعودی موسوم به «هیأت علمای بزرگ سعودی» در پیام تویتری این سازمان از لغو برگزاری نمازهای جمعه و جماعت در سرتاسر مساجد درکشور عربستان تا اطلاع بعدی خبر داد.

کرونا و ایران؛ بسیج عمومی اعلام شد  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
کرونا در ایران؛ بسیج عمومی اعلام شد

به درخواست‌ وزیر بهداشت عربستان سعودی و سرعت بالای مسری بودن این ویروس، تصمیم مذکور گرفته شده است. این هیأت با بیان اینکه تجمعات عامل اصلی گسترش کرونا است، حضور در مساجد برای اقامه نماز جماعت و نماز جمعه در حال حاضر ممنوع است و مساجد تنها به پخش اذان اکتفا کنند. در مسجد و حرم در مکه و مدینه از این تصمیم مستثنا هستند و اقامه نماز در این دو حرم الهی مانند پیشین پابرجاست.

عصر سه شنبه، وزارت بهداشت عربستان سعودی از ثبت 38 مورد جدید از این بیماری در  این کشور خبر داد، شماری مبتلایان به بیماری ویروس کرونا از 179 نفر در این کشور فراتر رفته است.

از سوی دیگر در روسیه، مفتی اعظم خواستار این شد که مسلمانانی که احساس ضعف می كنند باید در خانه بمانند، در مساجد و سایر اماكن عمومی حضور نیابند "تا دیگر افراد را به خطر نیندازند." همچنین توصیه می شد با توجه به نمازخانه ها و کلاسهای درس، سرویس های بهداشتی دیگری در محل سازمان های مذهبی ترتیب داده شود. باید وسایل ضد عفونی کننده دستها را در اماکن نصب کنند، اندازه گیری دمای بازدید کنندگان با دماسنج ها را نصب کنند و آغوش گرفتن در بین کارمندان و مسلمانان در مسجد به حداقل برساند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала