بیانیه چهار کشور اروپایی درباره صلح سوریه

© AP Photo / Bela Szandelszkyبیانیه چهار کشور اروپایی درباره صلح سوریه
بیانیه چهار کشور اروپایی درباره صلح سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بیانیه مشترک چهار کشور اروپایی در رابطه با وضعیت سوریه به مناسبت نهمین سالگرد آغاز اعتراضات دولتی در این کشور بیان شد.

به گزارش اسپوتنیک، آلمان، انگلیس، فرانسه و ایالات متحده بر این باورند كه راه حل نظامی صلح را برای سوریه به ارمغان نمی آورد و آنها فقط در صورت آغاز یک روند سیاسی "معتبر" می توانند برای بازگرداندن زیرساخت های ویران شده كشور یاری كنند.

 بیش از 380 هزار قربانی نتیجه جنگ 9 ساله در سوریه  - اسپوتنیک ایران
بیش از 380 هزار قربانی نتیجه جنگ 9 ساله در سوریه

در این بیانیه آمده است: راه حل نظامی که رژیم سوریه امیدوار است با پشتیبانی روسیه و ایران به آن دست یابد، صلح نخواهد آورد. ما بر حمایت فعال مان از روند ژنو تحت نظارت سازمان ملل و همچنین قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید می کنیم.

در این سند آمده است: ما هرگونه پشتیبانی در حوزه بازسازی را زمانی آغاز خواهیم کرد که یک روند سیاسی غیرقابل برگشت، معتبر، جدی و واقعی در سوریه انجام شود. به گفته دولت های چهار کشور، بدون چنین روندی، پشتیبانی در بازسازی سوریه باعث تقویت جایگاه مقامات دمشق و افزایش فساد می شود.

برلین، واشنگتن، پاریس و لندن بر تعهد خود برای ادامه جنگ علیه گروه تروریستی دولت اسلامی (داعش) تأکید کردند. در این گزارش آمده است: ما به طور قاطع با تروریسم می جنگیم و در صدر این مبارزه قرار داریم. در این بیانیه همچنین خاطرنشان شده است که، مقابله با تروریست ها نمی تواند نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه و خشونت مداوم را توجیه کند.

همانطور که در این بیانیه تأکید شده است، "حمله غیرمسئولانه نظامی" ارتش سوریه در ادلب فقط باعث رنج و ایجاد بحران بی سابقه ی بشردوستانه می شود.

چهار دولت از دمشق و طرف های آن خواستند تا دسترسی کمک به همه سوری هایی که به آن نیاز دارند را فراهم آورند.

این سند همچنین به هدف محاکمه رئیس جمهور سوریه بشار اسد برای جنایات انجام شده اشاره می کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала