روحانی: چیزی به‌نام قرنطینه نداریم

© AP Photo / Jason DeCrowروحانی: چیزی به‌نام قرنطینه نداریم
روحانی: چیزی به‌نام قرنطینه نداریم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران از مردم خواست که حتی‌الامکان در خانه بمانند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، رئیس‌جمهور ایران در سخنانی گفت: این‌که شایعه شده برخی شهرها، برخی فروشگاهها و یا مشاغل قرار است قرنطینه شوند اصلاً واقعیت ندارد.
حسن روحانی امروز یکشنبه و پس از جلسه مشترک ستاد اقتصادی دولت و نمایندگان فعالان اقتصادی در خصوص بحران کرونا گفت: در جلسه امروز موضوعات اقتصادی و اینکه موضوع کرونا در شرایط کسب‌وکار آنها تأثیرگذار بوده است مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اقدام تحسین برانگیز ستاره فوتبال برای مقابله با کرونا
 - اسپوتنیک ایران
اقدام تحسین برانگیز ستاره فوتبال برای مقابله با کرونا

وی افزود: اولاً تصمیم جمع بر این بود و بر این تأکید کردیم که باید شرایط اقتصادی، روند اقتصادی، تعامل مردم و فعالیت اقتصادی علی‌رغم اینکه ما با کرونا مواجه هستیم و پروتکل‌هایی را از نظر بهداشتی باید مورد توجه قرار دهیم، عادی باشد و نگذاریم در زمینه فعالیت اقتصادی مشکلی ایجاد شود.

روحانی با بیان این مطلب که "ما چیزی به‌نام قرنطینه نداریم" گفت: اصلاً اینکه شایع شده در تهران یا بعضی شهرها برخی فروشگاه‌ها و برخی مشاغل قرنطینه هستند،‌ اصلاً چنین چیزی وجود ندارد. نه امروز قرنطینه است، نه ایام نوروز، نه بعد و قبلش و همه در کسب‌وکار و فعالیت خود آزادند.

 روحانی خاطرنشان کرد: نسبت به اینکه کاری تعطیل شود، روز و ساعتی تعطیل شود، کسب خاصی مورد محدودیت قرار بگیرد، مرجع آن فقط ستاد ملی در تهران است استان‌ها به هیچ عنوان حق تصمیم‌گیری ندارند.

روحانی در خصوص بسته حمایتی به افراد کم درآمد و بی در آمد گفت: سه بسته حمایتی دیگر نیز در ماه‌های بهار 99 پرداخت خواهد شد که مبالغی از 200 تا 600 هزار تومان را شامل می‌شود و به‌شکل تفصیلی از سوی سازمان برنامه و بودجه و وزارت رفاه بیان می‌شود.

نوع جدید کرونا ویروس در پایان سال گذشته در شهر ووهان چین گسترش پیدا کرد، مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند. دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده نوع جدید کرونا ویروس یک بیماری همه گیر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала