پیشنهاد مجدد ترامپ برای کمک به تهران

© REUTERS / Kevin Lamarqueدونالد ترامپ
دونالد ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا برای بار دیگر به مقامات ایرانی اعلام نمود که آماده کمک به این کشور جهت مبارزه با کرونا است.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور امریکا دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران پس از دیدار با نخست وزیر ایرلند، دوباره برای کمک به ایران برای سرکوب ویروس جدید کرونا پیشنهاد همکاری داد رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ بار دیگر برای مهار گسترش نوع جدیدی از كورونا ویروس به تهران اعلام همکاری و كمك نمود.

لیمو و کرونا - اسپوتنیک ایران
مواد خوراکی مفید برای مقابله با کرونا

رهبر آمریكا در پاسخ به سؤالات خبرنگاران در دیدار با نخست وزیر ایرلند روز پنجشنبه، گفت: ما به ایران كمك می کنیم. ایران یك مشكل بزرگ دارد. ما به ایران كمك خواهیم کرد. اگر آنها بخواهند، ما به آنها كمك خواهیم كرد. ما خوشحال می شویم كه به آنها كمك كنیم.
در اوایل ماه مارس، ترامپ آمادگی واشنگتن را برای کمک به تهران در شرایط ناشی از شیوع ویروس جدید کرونا را اعلام کرد. علاوه بر این، اظهارات مشابه ای نیز وزیر امور خارجه ایالات متحده مایکل پمپئو به مقامات ایرانی داده است.  مقامات ایرانی ابتکار عمل ایالات متحده را نپذیرفتند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در تاریخ 4 مارس اعلام نمود که آمریکا برای کمک باید تحریم ها را خاتمه دهد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با ارسال نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد که رونوشت آنرا برای رؤسای همه سازمان‌های بین المللی و همتایان خود در سراسر جهان فرستاد، پایان تحریم‌های دولت ایالات متحده را که مانع عمده ای برای مبارزه با شیوع کرونا در ایران است خواستار شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала