تمدید وضعیت اضطراری در قبال ایران برای یک سال دیگر

© REUTERS / Mike Theilerترامپ
ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ: در سال 1995، به منظور مقابله با اقدامات و سیاست‌های دولت ایران که تهدیدی برای آمریکاست وضعیت اضطراری اعلام شد.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به بیانیه منتشره رئیس‌جمهور آمریکا، روز 12 ماه مارس وضعیت اضطراری در قبال ایران برای یک سال دیگر تمدید شد.

در بیانیه ترامپ آمده است: «رئیس‌جمهور وقت آمریکا در تاریخ 15 مارس 1995 «به منظور مقابله با تهدیدغیرمعمول و فوق‌العاده‌ای که اقدامات و سیاست‌های دولت ایران» متوجه آمریکا می‌کند برای نخستین بار وضعیت اضطراری اعلام کرد. وضعیت اضطرار ملی درباره ایران باید بعد از 15  مارس سال 2020  نیز ادامه پیدا کنند.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی  - اسپوتنیک ایران
شمخانی: تحریم و بدعهدی، بیش از کرونا امنیت بین‌المللی را تهدید می کند

رئیس‌جمهور آمریکا روز 15 مارس 1995 به موجب فرمان اجرایی شماره 12957 و به منظور رسیدگی به تهدیدهای غیرمعمول و فوق‌العاده‌ای که اقدامات و سیاست‌های حکومت ایران علیه منافع ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده ایجاد می‌کنند، در ارتباط با این کشور وضعیت اضطرار ملی اعلام کرد.

بنابراین، طبق بند 202 (د) از قانون اضطرار ملی، وضعیت اضطرار ملی درباره ایران که در فرمان اجرایی شماره 12957 اعلام شده را برای یک سال تمدید می‌کنم».

در بخش دیگری از این بیانیه به پایان دادن به مشارکت آمریکا در برجام اشاره کرده و ایران را به اشاعه موشکی، فعالیت‌های مخرب در منطقه و حمایت از گروه‌های تروریستی متهم کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала