احتمال جابه جایی اعیاد در ایران

© Sputnik / NASIBEH ESMAEILIکرونا
کرونا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کمیته گردشگری میراث فرهنگی در ایران برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل جلسه داد تا در مورد امکان سفر در زمانی غیر از تعطیلات نوروز تصمیم‌گیری شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کمیته گردشگری میراث فرهنگی در ایران، پیشنهاد جا به جایی اعیاد برای مبارزه با کرونا و قرنطینه شدن موقت مردم در ایام عید را داد.

در گزارش این کمیته آمده است که میراث فرهنگی به دنبال تعیین فرصتی برای سفر همگانی بود تا مصوبات این کمیته به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد ملی مدیریت کرونا ارسال شود.

چند طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان کنگره آمریکا تصویب شد - اسپوتنیک ایران
تعطیلی کنگره آمریکا به دلیل شیوع ویروس کرونا

در این جلسه نمایندگان وزارتخانه‌های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا حضور داشتند.

در نهایت اعیاد فطر و قربان به عنوان گزینه های جایگزین سفر نوروز تصویب شد تا برای پیشنهاد نهایی به هیأت دولت برود. اقدامات تشویقی این سفرها هم تخفیفات اماکن اقامتی و پذیرایی، تخفیف تورها و بنزین سفر در نظر گرفته شد. پلیس اماکن عمومی ناجا هم برای ضدعفونی کردن تأسیسات گردشگری اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است، ویروس کرونا از اواخر دسامبر سال گذشته در چین شیوع پیدا کرده است و تا کنون بیش از 100 هزار نفر را مبتلا کرده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала