سفیر: اگر ترکیه از اس-400 صرفنظر نکند آمریکا آماده تحریم این کشور است

© Sputnik / Grigori Syssoev  /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر: اگر ترکیه از اس-400 صرفنظر نکند آمریکا آماده تحریم این کشور است
سفیر: اگر ترکیه از اس-400 صرفنظر نکند آمریکا آماده تحریم این کشور است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده آمریكا در صورت عدم انصراف ترکیه از سامانه ضد هوایی اس-400 روسی آمادگی دارد تحریم هایی را علیه این کشور در آینده نه چندان دور اعمال كند.

به گزارش اسپوتنیک، دیوید ساترفیلد، سفیر ایالات متحده در ترکیه گفت: ایالات متحده آمریكا در صورت عدم انصراف ترکیه از سامانه ضد هوایی اس-400 روسی آمادگی دارد تحریم هایی را علیه این کشور در آینده نه چندان دور اعمال كند.

تاریخ تحویل اس  ـ 500 به ارتش روسیه اعلام شد  - اسپوتنیک ایران
آیا ترکیه به خاطر اوضاع سوریه از اس 400 صرفنظر خواهد کرد؟

وی گفت: اگر راه حلی برای مسئله اس-400 یافت نشود، حتی با وجود نقش حمایتی ترکیه در ادلب و لیبی، جایی که با اقدامات روسیه مخالف می کند، اقدامات قانونی در آینده نه چندان دور اعمال می شود، که شامل قانون CAATSA است. (قانون "مقابله با مخالفان آمریكا از طریق تحریم ها"، كه بر اساس این قانون تحریم های جدیدی علیه روسیه، ایران و کره شمالی اعمال شد)."

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در 6 مارس اعلام کرد که استقرار سامانه دفاعی اس-400 روسی در ترکیه از آوریل سال جاری آغاز می شود.

قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به قانون کاتسا قانونی است که با رأی قاطع کنگره و سنای ایالات متحده آمریکا، علیه ایران، روسیه و کره شمالی به تصویب رسید، تا از طریق تحریم با آنچه اقدامات خطرناک و دشمنانه این کشورها در قبال آمریکا و متحدانش خوانده شده‌است، مقابله کند. این لایحه توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امضا و رسماً به قانون تبدیل شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала