شیوع کرونا تاثیری بر کار بازرسین آژانس انرژی اتمی در ایران ندارد

© AFP 2023 / STRCoronavirus
Coronavirus - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیوع نوع جدید ویروس کرونا در ایران تاثیری بر کار بازرسین آژانس بین المللی انرژی هسته ای برای نظارت بر اجرای برنامه هسته ای توسط ایران ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه دبیر کل آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین در این خصوص اطلاع داد.

وی در جمع خبرنگاران ضمن صحبت در خصوص تاثیر ویروس کرونا بر کار بازرسی آژانس در ایران توضیح داد: « کار بازرسین در ایران فعلا بدون هیچ گونه مشکلی ادامه دارد.»

نوع جدید ویروس کرونا با نام علمی «کووید-19» که ابتدا فکر می کردند نوع ناشناخته ای از ذات الریه (سینه پهلو) است، از دی ماه گذشته در ووهان چین شیوع یافت و از آن زمان تاکنون به بیش از 76 کشور جهان سرایت کرده و شیوع آن هنوز متوقف نشده است.
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین از 80 هزار نفر فراتر رفت ، 3012 نفر جان باختند و بیش از 52 هزار نفر نیز درمان شدند. براساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی ، تعداد مبتلایان در خارج از چین در 76 کشور از 12.5 هزار نفر فراتر رفته است و 214 نفر نیز جان باختند.

بر اساس آخرین آمار تهیه شده در دانشگاه جانز هاپکینز بیش از 109000  نفر در جهان به  ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از 80600 نفر آنها در چین هستند. فوتی ها در جهان به 3799 افزایش یافته است و بیش از 60600 نفر بهبود یافته‌اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала